تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۷۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صالحی مطرح کرد

ثبات در تصمیم گیری‌ها؛ رهیافتی برای پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

‌می‌متالز - نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اقدامات مهمی در راستای بهبود روند بازار و پیش‌بینی‌پذیری آن انجام شود چرا که بازار بیشتر از فرهنگ‌سازی نیازمند ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است.

به گزارش می‌متالز، مسلم صالحی، با اشاره به تاثیر مبحث پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد کشور، گفت: پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد در حقیقت شرایط پیش روی فعالان اقتصادی را ترسیم کرده و از هرگونه تصمیمات خلق‌الساعه جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبادلات اقتصادی نیز می‌تواند به پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد نیز کمک کند، افزود: همچنین سیاست ثبات اقتصادی باید به عنوان سیاست کلیدی و اساسی پیگیری شود، زیرا نبود تثبیت اقتصادی و کنترل نرخ ارز به عنوان متغیر کلیدی که تورم را دچار نوسانات می‌کند مساله‌ای حائز اهمیت است و باید در این بخش به آن توجه شود.

صالحی با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری در علم اقتصاد یک اصل مهم قلمداد می‌شود، ادامه داد: اگر به درستی نتوانیم برنامه و پیش‌بینی‌پذیری لازم را در عرصه اقتصاد داشته باشیم، فعالان اقتصادی در کشور دچار آسیب خواهند شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات لحظه‌ای قوانین ما را از پیش‌بینی‌پذیری در عرصه اقتصاد دور می‌کند، ادامه داد: قوانین و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و لحظه‌ای آفت فعالیت‌های اقتصادی و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در صورت عدم برنامه‌ریزی در اقتصاد از سرمایه‌گذاری روی برمی‌گرداند، بیان کرد: عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی موجب فرار سرمایه‌گذار خواهد شد که باید از اینگونه مسائل جلوگیری کرد.

صالحی با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد برای فعال اقتصادی از جمله مسائل ابتدایی بازار است، گفت: بنابراین پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به این معنا است که افراد، دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه قابلیت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کار‌ها و اقدامات را برای آینده داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار نیازمند پیش‌بینی‌پذیری است، گفت: باید اقدامات مهمی در راستای بهبود روند بازار و پیش‌بینی‌پذیری آن انجام شود چرا که بازار بیشتر از فرهنگ‌سازی نیازمند ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید