تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۷۰۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده جیرفت و عنبرآباد:

سرمایه‌گذار معدن کرور ماهانه از پیشرفت کار گزارش دهد

سرمایه‌گذار معدن کرور ماهانه از پیشرفت کار گزارش دهد
‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف بررسی بهتر روند کار بایستی گزارش ماهیانه توسط شرکت سرمایه گذار در معدن مس کِروِر عنبرآباد به صورت مکتوب و حضوری ارائه شود.

به گزارش می‌متالز، بهنام سعیدی روز یکشنبه اظهار کرد: امروز نشستی با سرمایه‌گذار معدن مس کرور و مدیر کل صمت جنوب کرمان داشتیم که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص فعال شدن و مهلت سه ماهه به سرمایه‌گذار این معدن پیگیری‌های متعددی در خصوص آغاز بکار در منطقه صورت پذیرفت تا زمینه استقرار سرمایه‌گذار برای انجام عملیات معدنی فراهم شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد همزمان با کار احداث کارخانه موضوع زیرساخت‌ها مانند آب و برق پیگیری شود تا روند فعالیت تسریع شود.

سعیدی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعال شدن پروژه، بازدید مستمر از روند کار صورت می‌پذیرد تا در صورت هر گونه گره و مشکلات احتمالی، در کمترین زمان پیگیری شود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: از شرکت سرمایه‌گذار خواسته شده است برنامه فاز بندی را ارائه کند و تا یک سال آینده کارخانه مس کاتد در جوار معدن راه‌اندازی و زمینه اشتغال هزار نفری را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در فاز دوم کارخانه کنسانتره هم راه‌اندازی می‌شود افزود: با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره هم هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

وی یادآور شد: بنابراین تعهد پیمانکار بر راه‌اندازی ۲ کارخانه مس کاتد و کنسانتره مس با ایجاد اشتغال ۲ هزار نفری در منطقه با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از تعهد احداث و ایجاد ٢ پد بالگرد در محدوده معدن مس کرور توسط سرمایه‌گذار خبر داد که بایستی در روند انجام اقدامات فعال شدن معدن مورد توجه قرار گیرد.

معدن مس کرور در جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد و در جنوب کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید