تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۷۰۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۱۰ مدل برقی جدید به کمک رنو آمد

۱۰ مدل برقی جدید به کمک رنو آمد
‌می‌متالز - شرکت خودروسازی رنو به دلیل قیمت‌گذاری قوی و عرضه خودرو‌های جدید، سود عملیاتی بهتر از حد انتظار برای نیمه اول سال را منتشر کرد و به پیش‌بینی حاشیه سود تمام سال خود پایبند بود.

به گزارش می‌متالز، این خودروساز فرانسوی هفته گذشته گزارش داد که حجم فروش نیمه اول آن نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به دلیل عملکرد قوی مدل‌های هیبریدی در اروپا و منطقه کلیدی آن، ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

رنو حاشیه عملیاتی بالاتر ۸.۱ درصدی را برای نیمه اول سال ثبت کرد که نسبت به ۷.۶ درصد در سال قبل و بالاتر از ۷.۹ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند، افزایش یافت.

رنو سال گذشته پس از چهار سال متوالی کاهش فروش به رشد بازگشت و امیدوار است که ۱۰ عرضه جدید در سال جاری شتاب را حفظ کند.

این شرکت امیدوار بود در خط مقدم تلاش‌های خودروسازان قدیمی برای الکتریکی شدن قرار گیرد و این با برنامه‌ای است که برند رنو تا پایان دهه به طور کامل برقی شود.

مدیرعامل این شرکت اظهار کرد که تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی در اروپا به شدت کاهش یافته است، به طوری که داده‌های سازمان تجارت منطقه در هفته گذشته نشان می‌دهد که فروش تنها ۱.۳ درصد در نیمه اول افزایش یافته است.

خودروسازان شاهد تقاضای قوی برای هیبریدی‌های مقرون به صرفه‌تر و راحت‌تر هستند و مدل‌های بیشتری را برای پاسخگویی به تقاضا عرضه می‌کنند. رنو مدل‌های هیبریدی جدیدی را روانه بازار کرده است و مدیران اجرایی هفته گذشته گفتند که به این کار ادامه خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، رنو درآمد نیمه اول خود را ۲۷ میلیارد یورو گزارش کرد که ۰.۴ درصد نسبت به سال قبل و بالاتر از پیش‌بینی بازار برای ۲۶.۹ میلیارد یورو بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید