تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۷۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش صدور پروانه کسب صنفی در درگاه ملی مجوز‌ها

کاهش صدور پروانه کسب صنفی در درگاه ملی مجوز‌ها
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت اعلام کرد که در درگاه ملی مجوزها، صدور مجوز پروانه کسب صنفی کاهش یافته، زیرا درگاه این مجوز واحد را به ۴ مجوز تقسیم کرده و همین موضوع باعث کاهش صدور مجوز اصناف شده است.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا شاهمیرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اظهار کرد: تغییراتی که در فرآیند درگاه ملی مجوز‌ها داده شده است، مورد تایید وزارت صمت نیست و اتاق‌های اصناف ایران و تهران و دبیرخانه هیات عالی اصناف نیز انتقاد خود را رسما اعلام کرده‌اند و به سرپرست ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد منعکس شده است و قول مساعد جهت توقف این تغییرات را داده‌اند.

وی افزود: کار بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شد به همت اتاق‌های اصناف بود و وزیر اقتصاد نیز بار‌ها تشکر کردند ولی درگاه مجوز‌ها دائما به‌دنبال موازی کاری و ایجاد سامانه‌های موازی با درگاه تخصصی اصناف است و در جدیدترین اقدام، «پروانه کسب صنفی» را که یک مجوز واحد است به چندین مجوز تقسیم کرده است و لذا واحد‌های صنفی برای صدور مجوز و سایر خدمات، مجبور می‌شوند به سامانه‌های متعدد دستگاه‌ها مراجعه کنند و بار‌ها باید اقدام به پرداخت هزینه و ثبت مکرر اطلاعات کنند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: در حالی‌که قانون تسهیل مجوز و درگاه مذکور برای کاهش تعداد مجوز‌ها ایجاد شده است و برای افزایش تعداد مجوز‌ها و سخت کردن کار کسب و کار‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های قبل میانگین صدورپروانه کسب صنفی بعضا به روزانه ۴ هزار نیز رسیده بود و میانگین آن بیش از ۲ هزار در روز بوده است، یادآور شد: از زمان ایجاد تغییرات جدید در درگاه ملی مجوز‌ها این عدد به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و نشان می‌دهد که شکایت‌های اصناف کاملا به حق است و ۹۰ درصد متقاضیان سردرگم هستند.

شاهمیرزایی همچنین گفت: متاسفانه هیچ هماهنگی با این وزارتخانه و متصدیان سامانه اصناف نشده و حتی مرکز تماس لازم برای پاسخگویی فراهم نشده و به اعتقاد ما در روز‌های پایانی دولت زمان مناسبی برای این گونه تغییرات وسیع نیست و نباید عجولانه کاری انجام داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید