تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۷۲۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات فولاد چین صعودی است

صادرات فولاد چین صعودی است
‌می‌متالز - صادرات فولاد چین در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی بالا رفته ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. طبق داده‌های گمرک چین صادرات محصولات فولادی چین در ژانویه تا ژوئن به ۵۳.۴ میلیون تن رسید. با این حال صادرات در ژوئن با ۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۸.۷۴ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، تقاضای فولاد در چین به دلیل تداوم عملکرد ضعیف بخش ساخت‌وساز که حدود ۳۵ درصد از تقاضای فولاد چین را تشکیل می‌دهد، ضعیف بوده است. از این رو کارخانه‌ها چاره‌ای جز چشم دوختن به بازار‌های صادراتی برای جبران ضرر‌های وارده در داخل نداشتند.

بخش املاک و مستغلات همچنان با کاهش ۱۰.۱ درصدی سرمایه گذاری در ماه ژوئن و رشد متوسط منفی ۹.۶ درصدی در نیمه نخست سال در مقابل رشد منفی ۶.۸۵ درصدی در مدت مشابه سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کند. تقاضای داخلی چین نیز تحت تأثیر شرایط نامساعد آب و هوایی، از جمله دمای بالا در شمال و باران‌های شدید در شرق و جنوب قرار گرفت که منجر به کندی فعالیت‌های ساختمانی شد. این امر، همراه با کاهش قیمت‌های بازار‌های آتی، مصرف داخلی را کاهش داد. علاوه بر این، تولید فولاد چین در ماه ژوئن با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۹۱.۶۱ میلیون تن رسید.

صادرات فولاد چین احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به دلیل قیمت‌گذاری رقابتی و تقاضای رو به رشد در بازار‌های نوظهور قوی خواهد ماند. با وجود مشکلات اقتصادی جهانی، انتظار می‌رود که صادرات فولاد چین با سرعتی متوسط به رشد خود ادامه دهد، زیرا فولادسازان این کشور از نقاط قوت خود برای تصاحب سهم بازار و جبران تقاضای ضعیف داخلی استفاده می‌کنند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده