تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۷۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حبیب‌زاده مطرح کرد

ضرورت تشکیل یک تیم اقتصادی کارآمد در دولت چهاردهم/ فرصت سوزی و نادیده گرفتن ظرفیت‌های کشور به ناترازی‌های اقتصادی دامن می‌زند

ضرورت تشکیل یک تیم اقتصادی کارآمد در دولت چهاردهم/ فرصت سوزی و نادیده گرفتن ظرفیت‌های کشور به ناترازی‌های اقتصادی دامن می‌زند
‌می‌متالز - نماینده مردم «مرند و جلفا» در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در عرصه اقتصاد فرصت سوزی کرده و ظرفیت‌های بالقوه کشور را نادیده بگیریم؛ اگر برای اهداف از پیش تعیین شده اقتصادی کشور به درستی برنامه ریزی کنیم به بحران‌هایی نظیر ناترازی‌ها برخورد نخواهیم کرد و منابع کافی خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، عزت‌الله حبیب‌زاده، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور و بیان نکاتی در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های کشور و همچنین اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی، گفت: رهبر انقلاب نکات مهمی را در جلسه روز تنفیذ مطرح کردند که باید سرلوحه کار کارگزاران نظام و همچنین دولت چهاردهم قرار گیرد.

نماینده مردم «مرند و جلفا» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری به درستی به اولویت قرار گرفتن موضوعات اقتصادی در دولت پیش رو اشاره داشتند، بیان کرد: به واقع تحرک در مباحث اقتصادی نیازمند یک نقشه راه آنهم با در نظر گرفتن دیدگاه کارشناسان و فعالان اقتصادی است؛ البته راهبری این نقشه، نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی کارآمد است که دولت چهاردهم باید به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید به مسائل معیشتی و رفاه اجتماعی آحاد جامعه توجه جدی داشته باشد، تصریح کرد: دولت باید برای رفع بسیاری از معضلات اقتصادی– معیشتی برنامه ریزی درستی کرده و از همین ابتدای کار مسیر مناسبی را جهت پاسخگوی به مطالبات مردم طی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساده‌ترین تعریف، اقتصاد علم تخصیص منابع محدود به نیاز‌های نامحدود است، بیان کرد: نباید در عرصه اقتصاد فرصت سوزی کرده و ظرفیت‌های بالقوه کشور را نادیده بگیریم؛ اگر برای اهداف از پیش تعیین شده اقتصادی کشور به درستی برنامه ریزی کنیم به بحران‌هایی نظیر ناترازی‌ها برخورد نخواهیم کرد و منابع کافی خواهیم داشت.

حبیب‌زاده با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون رونق تولید و حذف بروکراسی مزاحم به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم، بیان کرد: مشکلات همه بخش‌های تولیدی کشور باید احصا شده و برای آن در کوتاه مدت چاره اندیشی کرد چراکه تنها رونق تولید است که می‌تواند، نرخ تورم را کاهش داده و نقدینگی را در مسیر اصلی خود قرار دهد. البته برای دستیابی به یک اقتصاد قوی و پویا نیازمند مشارکت بخش خصوصی و مردم در اقتصاد هستیم و باید این اصل را باور کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات تشکیل کابینه دولت چهاردهم تاکید کرد: به واقع وزرایی که از سوی شخص رئیس جمهور معرفی و برای کابینه انتخاب می‌شوند، بایستی انقلابی و جهادی بوده و از توان مدیریتی بالا و کارآمدی لازم برخوردار باشند تا با مدیریت کارشناسانه، اقتصاد بر ریل رشد و ترقی قرار گیرد. این در حالی است که رهبر انقلاب هم در بخشی از توصیه‌های روز گذشته خود به اهمیت کار جهادی تاکید داشته و اذعان کردند که تنها با روحیه جهادی است که می‌توان کوه‌های مشکلات را جابجا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس کمک‌رسان دولت چهاردهم در امور اجرایی خواهد بود، ادامه داد: مجلس همواره می‌کوشد ریل‌گذار مناسبی برای حرکت دولت باشد؛ بنابراین مجلس از هیچ کمکی به دولت چهاردهم دریغ نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده