تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۷۲۶۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

استقبال گسترده مستاجران از سامانه خودنویس هم‌زمان با کاهش هزینه‌ها

استقبال گسترده مستاجران از سامانه خودنویس هم‌زمان با کاهش هزینه‌ها
‌می‌متالز - کارشناس مسکن گفت: روزانه ۷ تا ۸ هزار قرارداد مسکن در سامانه خودنویس ثبت می‌شود که نشان‌دهنده استقبال گسترده مستاجران از این بخش است.

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر با توجه به ورود به فصل اجاره مسکن بسیاری از متقاضیان از راه‌اندازی سامانه خودنویس بسیار رضایت دارند و همین امر خود باعث شده که میزان استفاده از این سامانه از سوی مستاجران و متقاضیان روند رو به رشدی داشته باشد و از سوی دیگر استفاده ساده و روان از این سامانه باعث استقبال بسیار گسترده‌تر متقاضیان شده است.

گفتنی است که سامانه خودنویس از سال گذشته راه اندازی شده است که نقش بسیار موثرتری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن داشته باشد و باعث شکسته شدن قیمت‌ها در این بازار شود.

همچنین اینکه با توجه به کاهش هزینه‌های جابه‌جایی مستاجران شاهد بهبود در روند بازار اجاره مسکن هستیم که این اقدام خود زمینه را برای بهبود بازار اجاره مسکن فراهم خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان و سازندگان هم معتقد هستند که راه‌اندازی این سامانه می‌تواند زمینه را برای رونق بازار اجاره مسکن فراهم کند.

در همین زمینه سلیمانی کارشناس مسکن با بیان اینکه راه اندازی سامانه خودنویس می‌تواند بازار اجاره مسکن را به سمت رونق هدایت کند گفت: بازار اجاره مسکن یکی از نگرانی‌های بوده که دولت از سال‌های قبل با آن درگیر بوده است، اما از خردادماه سال گذشته با راه‌اندازی این سامانه بخش زیادی از نگرانی مستاجران در خصوص پرداخت هزینه حق کمیسیون و یا هزینه‌های دریافت کد رهگیری برطرف شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر کاهش هزینه‌های مستاجران، ما شاهد صرفه‌جویی هزار میلیارد تومانی هم در این بخش بوده ایم که این هزینه‌ها می‌تواند صرف تکمیل سامانه خودنویس و بهبود یافتن بازار اجاره مسکن شود.

سلیمانی بیان کرد: رونق بازار اجاره مسکن، ناشی از راه‌اندازی سامانه خودنویس است، چون این سامانه بسیار مورد استقبال مستاجران بوده است و طبق آمار‌ها روزانه بین ۷ تا ۸ هزار قرارداد اجاره مسکن در این سامانه ثبت می‌شود که همین امر ناشی از تکمیل شدن این سامانه بوده است.

وی اظهار کرد: به طور قطع با اتصال تمامی مشاوران املاک به این سامانه بخش زیادی از تشدید قیمت‌ها در این بازار از بین خواهد رفت و ما شاهد رونق و بهبود یافتن بازار اجاره مسکن خواهیم بود بنابراین به تمامی مستاجران پیشنهاد می‌دهیم که برای ثبت اجاره‌های خود به طور قطع از این سامانه استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده