تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۷۴۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

استقبال از بیلت ایرانی در بازار‌های جهانی

استقبال از بیلت ایرانی در بازار‌های جهانی
‌می‌متالز - در حالی که بازار فولاد بلند در منطقه GCC با رکود تابستانی سنتی روبرو است، برخی فعالیت‌های تجاری در بازار بیلت منطقه مشاهده شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه متال اکسپرت، تولیدکنندگان تمایل به انجام سفارشات بزرگ برای تأمین نیاز‌های تولید دارند، با تمرکز بر نیمه‌تمام‌های خارجی و معامله با تأمین‌کنندگان آسیایی و روسی هستند.

در همین حال، تولیدکنندگان GCC نیز سهم خود را از بازار بیلت گرفته‌اند و تناژ‌های بزرگی را صادر کرده‌اند.

البته چندین سفارش بزرگ در امارات متحده عربی پس از مذاکرات ثبت شد. یک شرکت نورد مجدد در ابوظبی ۲۰،۰۰۰ تن نیمه‌تمام از ایران به قیمت ۵۰۴ دلار در هر تن CFR و ۱۵،۰۰۰ تن از عمان به قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن CPT خریداری کرد.

همچنین همکا​ری با کشور‌های تحریم‌شده در امارات متحده عربی ادامه دارد، زیرا این کشور به مرکز تجاری امنی برای تأمین‌کنندگان فولاد ایرانی و روسی تبدیل شده است.

بر اساس داده‌های Metal Expert، امارات متحده عربی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان بیلت‌های مربعی روسیه بوده است و نتیجه‌ای حدود ۶۸۱،۰۰۰ تن به دست آورده است.

در بخشی دیگر بازار سعودی نیز فعال است. یک محموله بلندمدت بیلت چینی (۲۰،۰۰۰ تن، ۱۳۰ میلی‌متر و ۱۵۰ میلی‌متر) در ماه اوت به جده خواهد رسید. قیمت متوسط حدود ۵۱۵-۵۲۰ دلار در هر تن CFR تخمین زده می‌شود و مذاکرات در بازار بیلت GCC ادامه دارد و پیشنهاد‌ها از تأمین‌کنندگان سنتی و غیرسنتی در حال رسیدن هستند.

یک منبع آگاه گفت: ما تعداد زیادی پیشنهاد دریافت کرده‌ایم. تأمین‌کنندگان از مالزی، اندونزی و چین قطعاً به دنبال قرارداد هستند. سطح قیمت بین ۵۱۵-۵۳۰ دلار در هر تن CFR بسته به مقدار و شرایط تحویل متغیر است. ”

تصحیح: گزارش قبلی بازار که در ۲۵ ژوئیه منتشر شد، حاوی اطلاعاتی درباره معامله ۲۰،۰۰۰ تن نیمه‌تمام به یک شرکت نورد مجدد در ابوظبی بود. کشور مبدأ به اشتباه روسیه ذکر شده بود، اما مواد از ایران تأمین شده بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین