تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۷۵۵۱
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ایستگاه اندازه‌گیری گاز استان تهران

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ایستگاه اندازه‌گیری گاز استان تهران
‌می‌متالز - ایستگاه اندازه‌گیری تقویت فشار گاز (تی‌بی‌اس) و تقلیل فشار گاز (سی‌جی‌اس) روستای گلزار، از توابع شهرستان پاکدشت، با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب بر ساعت و خط ۲۰ اینچ شبکه توزیع خروجی ایستگاه، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «سیدمحمد هدایی‌پور» مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، دراین‌باره گفت: این طرح با هدف تأمین پایدار گاز برای بیش از ۵ هزار مشترک کنونی و متقاضیان آتی در روستا‌های گلزار شمالی و جنوبی، آلوئک، فیلستان، ارمبویه و محمودآباد اجرا شد.

وی افزود: با افزایش ظرفیت ایستگاه تی‌بی‌اس/ سی‌جی‌اس گلزار و احداث خط ۲۰ اینچ شبکه توزیع، مشکل افت فشار و قطعی گاز در فصل سرد سال که دغدغه اهالی این منطقه بود، به‌طور کامل برطرف شد. این ایستگاه با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب بر ساعت، بزرگ‌ترین ایستگاه اندازه‌گیری تقویت و تقلیل فشار گاز در استان تهران است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: در مرحله مطالعاتی نسبت به تحلیل جامع مصارف مشترکان محدوده و برآورد مصارف متقاضیان آتی، و تحلیل هیدرولیکی خطوط شبکه توزیع گاز اقدام شد. پس از تکمیل مطالعات، با پیگیری‌های مکرر، مجوز‌های لازم برای افزایش ظرفیت ایستگاه گلزار از ۱۰ هزار به ۵۰ هزار اخذ و متناسب با مجوز گرفته شده، برای تهیه «پکیج طراحی رفع تنگنا» در بخش مکانیکال ایستگاه و شبکه توزیع اقدام شد.

هدایی‌پور بیان کرد: عملیات اجرایی در دو بخش احداث مکانیکال و شبکه ۲۰ اینچ، با اعتبار حدودی ۱۷۰ میلیارد ریال در مدت‌زمان ۶۰ روز کاری با ۱۰۰ درصد بهره‌گیری از توان تأمین‌کنندگان کالا و خدمات داخلی تکمیل شد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده