تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۷۶۰۸
سرویس خبر : انرژی

انجام بیش از ۸۶ هزار فعالیت تعمیراتی در نفت و گاز گچساران

انجام بیش از ۸۶ هزار فعالیت تعمیراتی در نفت و گاز گچساران
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از عملیاتی‌کردن بیش از ۸۶ هزار فعالیت تعمیراتی، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و پیشگیرانه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۳ در این شرکت با هدف افزایش تولید نفت خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، «غلامرضا کمالی» در این‌باره گفت: ۸۶ هزار و ۵۷۹ درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیرمترقبه و کالیبراسیون از سوی اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز گچساران در واحد‌های عملیاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام کار‌های تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی دارد، افزود: در همین زمینه یک‌هزار و ۹۵۸ مورد اصلاحیه در واحد‌های مختلف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تعمیر کلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-۱۰۴ فشارضعیف گچساران ۱، ردیف c-۱۰۱ A و C-۱۰۱ B فشارقوی گچساران، ردیف‌های C-۴۰۱ A و C-۴۰۱ B فشارقوی سیاهمکان، ردیف‌های C-۷۰۲ A و C-۷۰۲ C واحد فشارضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-۴۰۳ و c- ۴۰۵ فشارضعیف گچساران ۴) را از دیگر عملیات‌های موفقیت‌آمیز این اداره اعلام کرد.

کمالی تصریح کرد: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشارقوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف مانند برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت سبب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکتروموتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد ۳۲۰ مورد شده است، گفت: ساخت ۲۹۵ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در اندازه‌های مختلف از دیگر موفقیت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به ساخت بیش از ۲۶۰ مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولزرویس شامل نشت‌بند‌های تفلونی، بوش و چرخ‌دنده‌ها اشاره کرد و افزود: نیرو‌های صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از ۱۷۵ مورد فلنج با ابعاد چهار اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شده‌اند.

کمالی تعمیر کلی توربین سولزر گوره و تعمیر اساسی صداگیر‌های اگزاست ردیف‌های تقویت گاز گچساران۲ را که برای نخستین‌بار در نگهداری و تعمیرات نفت و گاز گچساران عملیاتی شده است را از افتخار‌های فرزندان متخصص عملیات دانست و بیان کرد: انجام اصلاحیه‌های مختلف مانند تلمبه‌های تازه روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر ۲۰۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرآیندی در اندازه‌ها و نمونه‌های مختلف از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران است.

وی ادامه داد: فرآیند این عملیات در سال ۱۴۰۲ با حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر مدیریت‌ها در اداره تعمیرات انجام شد و نقش مهمی در نگهداشت و افزایش تولید نفت و کاهش گازسوزی تأسیسات داشت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اقدام‌های مهم و حیاتی در بخش عملیاتی تصریح کرد: افزایش ۱۱۵ برابری انجام درخواست کار‌های کلاس مختلف و افزایش ۴۰۰ برابری تهیه کالای ضروری (خرید و ساخت) برای واحد‌ها و تجهیزات عملیاتی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ از اقدام‌های مهم انجام‌شده در بخش عملیاتی شرکت بوده است.

کمالی در ادامه به افزایش ۱۷۰ برابری تهیه شرح کار و شرح نیاز‌ها به‌منظور رفع تنگنا‌های عملیاتی در قالب استفاده از بودجه دستورکاری و سایر هزینه‌ها اشاره کرد و گفت: همسو با اقدام‌های زیست‌محیطی در سال ۱۴۰۳، افزایش خیره‌کننده ۱۰۰ درصدی را در نگهداری و تعمیرات داشته‌ایم.

منبع: شانا

عناوین برگزیده
همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم
دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ دوره چهاردهم ریاست جمهوری:

همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم