تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۷۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بهره‌برداری در ششمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌ کار شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

دست یافتن به نتایج مطلوب ایمنی با تمرکز و تلاش جمعی در این حوزه امکان‌پذیر است

دست یافتن به نتایج مطلوب ایمنی با تمرکز و تلاش جمعی در این حوزه امکان‌پذیر است
‌می‌متالز - ششمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه (کمیته ارتقای ایمنی) در سال ۱۴۰۳ روز دوشنبه ۰۸ مردادماه در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه با حضور معاونت‌های بهره‌برداری، سرمایه‌های انسانی و سازماندهی و طرح و توسعه، مدیران ارشد تولید و خدمات فنی و پشتیبانی، مدیر HSE، مشاور مدیرعامل در حوزه سرمایه‌های انسانی، جمعی از مدیران و رؤسای نواحی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، کارشناسان و بازرسین ایمنی مرکز و نواحی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش مدیران، رؤسا و سرپرستان شیفت در پیشگیری از حوادث، اقدامات صورت‌گرفته در زمینه کنترل و نظارت بر رفتار ایمن کارکنان و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی را مکفی ندانست و بروز هرگونه حادثه را غیرقابل‌قبول توصیف کرد.

غلامرضا سلیمی خواستار بازنگری رویه‌ها و امور محوله و همچنین ارائه راهکار جهت تقویت حس مسوولیت‌پذیری و مدیریت رویداد‌ها و پاسخ‌گویی سریع به یافته‌های ایمنی و مشارکت حداکثری کارکنان در سیستم‌های مشارکتی کارت سبز در نرم‌افزار مربوطه شد و تصریح کرد: دست یافتن به نتایج مطلوب ایمنی فقط در سایه تمرکز و تلاش جمعی در این حوزه امکان‌پذیر است.

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به جزئیات در انجام فعالیت‌ها و مدیریت مؤثر فعالیت‌های تکرارپذیر گفت: سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی اصولی فعالیت‌های بین نواحی مختلف، اقدامی زمینه‌ای و مؤثر در پیشگیری از بروز حوادث اخیر خواهد بود.

معاون بهره‌برداری در ادامه به‌منظور رفع تداخل کاری و ممانعت از فعالیت‌های دارای ریسک بروز حادثه، برگزاری جلسات ایمنی به‌صورت منظم و ایجاد یک رویه مشخص در پیشگیری از حوادث را خواستار شد.

تأمین سلامت و ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری، نه‌تنها یک وظیفه، بلکه یک حق اساسی است

وی ارتقای ایمنی در محیط‌های کاری را بسیار مهم و حیاتی توصیف و تصریح کرد: تأمین سلامت و ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری، نه‌تنها یک وظیفه، بلکه یک حق اساسی است که باید در تمامی ابعاد به آن توجه کنیم.

سلیمی عنوان کرد: به‌خوبی آگاهیم که رعایت اصول ایمنی و بهبود شرایط کاری، به‌عنوان یکی از اهداف اصلی، نیاز به تلاش و همکاری همه‌جانبه دارد و به همین دلیل، هدف ما از برگزاری این جلسه، آگاه‌سازی و ایجاد تغییرات مثبت در سیاست‌ها و فرایند‌های ایمنی سازمان است.

رعایت اصول ایمنی در فعالیت‌های باربرداری و لزوم تهیه روش اجرایی پیش از شروع فعالیت‌ها

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن بیان اهمیت رعایت اصول ایمنی در فعالیت‌های باربرداری و لزوم تهیه روش اجرایی پیش از شروع فعالیت‌های باربرداری و همچنین تخصیص یک محیط ایمن و مناسب جهت انجام تست مکانیسم‌های باربرداری، خواستار همکاری همه‌جانبه جهت مدیریت رویداد‌ها و پیشگیری از این قبیل حوادث در محیط کارخانه شد.

وی در ادامه، به اهمیت فرایند ایمنی سیستم در راستای تعیین انواع خطرات بالقوه‌ای که ممکن است در هر شغلی وجود داشته باشد پرداخت و لازمه رسیدن به تکرار روز‌های بدون حادثه را تقویت حس مسوولیت‌پذیری مدیران، رؤسا، شیفت‌فورمن‌ها و کارکنان شرکت و پیمانکاران در توجه به مدیریت رفتار کارکنان، اجرای روش‌ها و دستورالعمل‌های کاری و ایمنی، استفاده از ابزار و تجهیزات ایمن و استاندارد و کنترل و نظارت بر اجرا و پیاده‌سازی سیستم‌های ایمنی دانست.

اهمیت اجرای موازین ایمنی در زمینه باربرداری و حفاظ‌گذاری قسمت‌های گردنده و خطرناک تجهیزات دوار و پرس‌های هیدرولیک

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی نیز در گزارشی وضعیت ایمنی شرکت در تیرماه ۱۴۰۳ را تشریح کرد و حوادث ماه اخیر را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

وی در این گزارش به اهمیت اجرای موازین ایمنی در زمینه باربرداری و حفاظ‌گذاری قسمت‌های گردنده و خطرناک تجهیزات دوار و پرس‌های هیدرولیک پرداخت و در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه ارتقای فرهنگ ایمنی شیفت‌فورمن‌ها با همکاری واحد آموزش و تهیه طرح‌های مقابله با واکنش در شرایط اضطراری به همکاری نواحی مختلف اشاره کرد.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده
همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم
دکتر پزشکیان در مراسم تنفیذ دوره چهاردهم ریاست جمهوری:

همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند یا از سر نقد وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول دارند/ موفقیت بنده و دولت آینده، منوط به پایبندی به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و عمل به قانون برنامه توسعه است/ تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از تنگنا‌های پیش‌رو عبور کنیم