تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۷۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان توسعه تجارت مطرح کرد؛

برگزاری رویدادی تخصصی با رویکرد جذب سرمایه‌/ جذب سرمایه‌گذاری، محرک اصلی توسعه است

برگزاری رویدادی تخصصی با رویکرد جذب سرمایه‌/ جذب سرمایه‌گذاری، محرک اصلی توسعه است
‌می‌متالز - معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن جذاب خواندن ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ثبات در قوانین را به عنوان عامل مهم در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

به گزارش می‌متالز، نشست خبری رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با حضور «سیدمحمدصادق قنادزاده» معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، «محمود بازاری» مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران و. در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی

در این نشست «محمدصادق قنادزاده» معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را به عنوان یکی از محرک‌های اصلی توسعه اقتصاد کشور‌ها معرفی کرد و افزود: وفور منابع، زیرساخت‌های مناسب، نیروی کار ارزان و متخصص، موقعیت ژئوپولتیک را می‌توان به‌عنوان شاخص‌های اصلی در جذاب کردن ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفت.

وی با اشاره به رشد عدد جذب منابع خارجی، تاکید کرد: در سال‌های اخیر عدد جذب سرمایه‌گذاری خارجی روند صعودی به خود گرفت، اما این عدد به نسبت توانمندی ایران تولیدی و صادراتی ایران چندان چشمگیر نیست.

معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه در سال‌های گذشته صادرات در بخش خدمات جایگاه مناسبی نداشت، افزود: در حوزه خدمات، برنامه‌ریزی‌های انجام شد تا صادرات خدمات نیز شناسنامه‌دار شود تا بتوان گزارش مدونی از میزان صادرات آن ارائه داد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با متد و روش اکسپو‌های ایران و با هدف جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برگزار می‌شود. این رویداد اولین تجربه ما در این بخش است ومی‌خواهیم با این رویداد اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در سطح کلان را جا بیاندازیم.

قنادزاده با اشاره به حضور پررنگ ایران در پیمان‌های بین‌المللی، تصریح کرد: هم اکنون ایران عضو بریکس، دی ۸، سازمان همکاری‌های شانگهای و. است که این موضوع پیوند‌های ما را تقویت می‌کند و می‌تواند به جذب سرمایه خارجی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه، ترسو است، افزود: سرمایه‌گذاران، ثروت و سرمایه خود را به محلی هدایت می‌کنند که در آنجا ثبات در تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و سرمایه‌گذار بتواند حداقل در یک بازه زمانی میان مدت مطابق با شرایط روز اول کار کند. به بیان دیگر سرمایه‌گذار خارجی ثبات در قوانین را می‌خواهد و ما باید آن را جدی بگیریم.

معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه کشور‌های موفق دنیا نمایشگاه تخصصی با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری برگزار می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم اولین رویداد پیشرو سکوی خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری برای کشورمان باشد.

تامین مالی طرح‌های صادرات‌محور

«محمود بازاری» مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران نیز با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، گفت: معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌پذیری کشور، طرح‌ها و پروژه‌های آماده در سطح کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، ایجاد محیط مذاکرات چند جانبه بین فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفت.

وی جذب سرمایه خارجی و تامین مالی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های کشور، دانست و افزود: تردیدی وجود ندارد که فعالیت در تمامی حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ نیاز به تامین مالی دارد تا این گونه اهداف میان‌مدت و بلندمدت تحقق پیدا کند.

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، با تاکید بر اینکه تولید رکن اصلی صادرات است، گفت: یکی از اهداف نمایشگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های صادرات‌محور است تا از این محل زیرساخت‌های تولید صادراتی فراهم شود. توسعه تعاملات تجاری با همسایگان و ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در ایران، می‌تواند جزو یکی از اهداف این نمایشگاه در نظر گرفت.

به گفته وی، اصلی‌ترین حوزه برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت ایران در برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های بازدید میهمانان خارجی از این نمایشگاه است.

بازاری همچنین گفت: خوشبختانه همکاری‌های خوبی بین وزرات امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شده است و امیدواریم که دستاورد‌های خوبی در اولین دوره برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌پذیری کشور کسب کنیم.

گفتنی است این نشست با هدف معرفی نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که ۵ تا ۱۰ مهرسال جاری درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر می‌شود، برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده