تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۷۸۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بخشنامه‌های خلق‌الساعه فولادی؛ میانبری برای خدمات تأمین مالی

بخشنامه‌های خلق‌الساعه فولادی؛ میانبری برای خدمات تأمین مالی
‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی گفت: در حال حاضر تاجران مانند واشر عمل می‌‎کنند و بسیاری از آنها به عنوان خدمات تامین مالی و پر کردن ظرفیت کاری شرکت‌های تولیدی محسوب می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، هادی محمدی در خصوص ابلاغیه جدید بورس کالا مبنی بر آزادکردن خرید و فروش شمش و آهن اسفنجی بیان کرد: معنای اصلی صمت تفکیک شده صنعت، معدن و تجارت بوده که تکلیف صنعت و معدن آن مشخص است؛ چرا که همیشه نظام‌مندی و حالت نظام مهندسی برای خود داشته‌اند، اما تجارت یک کار چابک با برنامه‌ریزی به روز دنیا محسوب می‌شود. متاسفانه در کشور ما اهمیت زیادی به این بخش داده نشده و در صورتی که کسی در این حوزه فعالیت داشته باشد، به چشم دلال به آن نگاه می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در زنجیره فولاد زمانی که به کمک آنی نیاز دارند، بخشنامه‌ای مضحک مانند بخشنامه آزادشدن خرید و فروش آهن اسفنجی و شمش ابلاغ می‌کنند. وضعیت به گونه‌ای شده که به طور ناگهانی خرید برخی از محصولات را آزاد می‌کنند و این درحالیست که اگر تجارت و تاجر معنایی در مجموعه‌های فولادی و وزارت صمت داشته باشد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

کارشناس فولادی اظهار کرد: در هر صورت تولیدکنندگان یک فضایی را ایجاد کرده‌اند تا در دوره‌های تورم و هیجان بازار بتواند میزان مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند و بر همین اساس، میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری برای راه اندازی کارخانجات صورت می‌گیرد که با این بخشنامه‌ها بسیاری از سود آنها از بین می‌رود.

محمدی با اشاره به وضعیت تجار فولادی افزود: آخرین باری که یک بازرگان اجازه خرید داشته، بخشنامه آن برای یک سال پیش بود و این یعنی اینکه شما با تاجر‌های کشور به گونه‌ای رفتار می‌کنی که یا تجارت نکنند یا تحت پوشش به اصطلاح تولیدی فعالیت کنند که تفکری کاملا مضحک است.

به گفته وی، در حال حاضر تاجران مانند واشر عمل می‌‎کنند و بسیاری از آنها به عنوان خدمات تامین مالی و پر کردن ظرفیت کاری شرکت‌های تولیدی محسوب می‌شوند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده