تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۷۹۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری ۵۱ درصد افزایش یافت

تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری ۵۱ درصد افزایش یافت
‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به جهش تولید در ۶ محصول راهبردی (استراتژیک) و خاص استان گفت: تولید فولاد در این استان ۵۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، فضل‌الله رحمتی روز دوشنبه افزود: امسال تاکنون در تولید کالا‌هایی مانند محصولات فولادی، لوازم خانگی، پارچه چادر مشکی، نخ پلی‌استر و روغن نباتی رشد تولید از سه تا ۵۱ درصد بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع محصول فولادی شامل میلگرد‌های آجدار، شمش، ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم، فرآورده‌های نسوز و آهن اسفنجی در کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شده است

رحمتی تصریح کرد: این محصولات در ۱۰ کارخانه فعال فولادی استان تولید شده و برای تولید بیشتر این واحد‌های صنعتی در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم در واحد‌های صنعتی فولادی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی کارخانه‌های فولادی استان اظهار داشت: صنعت فولاد از جمله صنایع با ارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال است و به‌عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین‌دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است.

رحمتی گفت: طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت‌های حوزه صنعت در این استان به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحد‌های تولیدی این استان به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که هم‌اکنون ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان آمادگی واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی مختلف هستند.

هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون‌بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده