تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۰۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در به‌روزرسانی تکنولوژی صنایع فولادی خوزستان فراهم است

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در به‌روزرسانی تکنولوژی صنایع فولادی خوزستان فراهم است
‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه خوزستان یکی از قطب تولید فولاد کشور است گفت: زمینه سرمایه گذاری خارجی در بروزرسانی تکنولوژی صنایع فولادی استان با هدف شتاب در ایجاد ارزش افزوده محصول فراهم است.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد امانی یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیات تجاری کشور چین به استان خوزستان بیان کرد: خوزستان علاوه بر مزیت توان و قدرت بالای تولید انواع محصولات فولادی به واسطه داشتن بنادر و مرز‌های خاکی ظرفیت بزرگی برای صادرات دارد.

وی با بیان اینکه کشور چین یکی از مقصد‌های مهم تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی همچون الکترود است ادامه داد: تهیه اینگونه کالا‌ها بدون واسطه و همچنین فشار تحریم‌ها از چین برای تولیدکنندگان آسان‌تر است.

امانی ادامه داد: مدیریت مناسب زمان خرید و نحوه مبادله و معامله کالا از جمله مهم‌ترین انتظارات شرکت‌های فولادی خوزستان از شرکت‌های چینی است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه هیات‌های مختلف چینی همواره از شرکت‌های فولادی استان بازدید دارند افزود: تلاش داریم تا به طور مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده الکترود ارتباط تجاری سازنده ایجاد شود تا در کمترین زمان و با سهولت این محصول به دست تولیدکنندگان فولاد در استان برسد.

خوزستان دارای ۹ شرکت تولیدکننده محصولات فولادی است. شرکت‌های فولادی استان ۲ نوع الکترود کوره و ال اف را برای تولید مصرف می‌کنند.

مصرف سالانه الکترود کوره در استان یک میلیون تن است که ۸۰ درصد آن توسط شرکت فولاد خوزستان مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین