تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۷۹۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمک به تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی بواسطه سپرده‌گذاری ارزی

کمک به تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی بواسطه سپرده‌گذاری ارزی
‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها به بحث سپرده‌گذاری ارزی به شکل کامل اشاره شده است.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها به بحث سپرده‌گذاری ارزی به شکل کامل اشاره شده تا این امکان فراهم شود که از سپرده‌های ارزی اشخاص به‌عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی جهت تأمین سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های تولیدی استفاده شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: بخشی از تقاضا‌هایی که در بازار ارز در شرایط عدم اطمینان وجود دارد به این بازمی‌گردد که مردم نسبت به وضعیت آینده مطمئن نیستند و برای حفظ قدرت خرید سعی می‌کنند به یک شکلی خودشان را در حاشیه امن قرار دهند؛ اینجاست که تقاضا‌های سفته‌بازی و نوسانات شکل می‌گیرد.

قادری در نهایت گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که ارز‌ها به سمت‌خانه‌ها نرود بلکه باید این ارز‌ها به سمت سیستم بانکی و سپرده‌گذاری برود تا بتواند به چرخه تولید کمک مثبت و موثر کند و بر این اساس است که در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها به شکل کامل به بحث سپرده‌گذاری ارزی پرداخته شده است.

گفتنی است؛ بر اساس بند ج ماده ۲۹ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، مؤسسات اعتباری می‌توانند ضمن پرداخت سود به سپرده‌های ارزی اشخاص از آن به‌عنوان وثیقه تسهیلات اعطائی جهت تأمین سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های تولیدی استفاده نمایند. در صورت درخواست سپرده‌گذار، متناسب با بازپرداخت تسهیلات، وثیقه‌های ارزی سرمایه‌گذار نیز مسترد می‌شود. در زمان تسویه اصل و سود سپرده، مؤسسات اعتباری عامل نمی­‌توانند سپرده‌گذار را ملزم به دریافت معادل ریالی اصل و سود سپرده نمایند یا به‌جای ارز دریافت­ شده، سپرده‌گذار را مکلف به دریافت ارز‌های دیگر نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین