تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۷۹۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل صمت خراسان شمالی:

پیگیری‌ها برای ایجاد شهرک تخصصی سرب و روی به نتیجه نرسیده است

پیگیری‌ها برای ایجاد شهرک تخصصی سرب و روی به نتیجه نرسیده است
‌می‌متالز - مدیرکل صمت خراسان شمالی گفت: پیگیری‌ها برای ایجاد شهرک تخصصی سرب و روی به نتیجه نرسیده است.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی‌بگلو با اشاره به تلاش صمت برای سرعت بخشیدن به ایجاد و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی آلبلاغ، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شهرک تخصصی سرب و روی به ظرفیت ۱۰ هزار تن در اسفراین را پیگیری می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع پایین‌دستی معدن آلبلاغ باید تسریع شود، گفت: فولاد مبارکه اصفهان نیز که چند سال پیش در مزایده توسعه این معدن برنده شد، اینک تکلیف دارد تا نسبت به انجام مطالعات اکتشافی، ایجاد راه دسترسی و ایجاد کارخانه فرآوری سرب و روی اقدام کند.

حاجی‌بگلو ادامه داد: اکنون کار‌های مطالعات اکتشاف انجام شده و ایجاد راه دسترسی به طول حدود ۱۰ کیلومتر در دست اجراست.

وی با اشاره به هدر رفت منابع معدنی آلبلاغ در نبود صنایع تبدیلی، بیان کرد: درخواست ما سرعت دادن به ایجاد و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی آلبلاغ است تا ارزش افزوده آن نصیب مردم شود.

معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که در چند سال گذشته به علت حضور غیرمجاز سودجویان در این منطقه، جان تعدادی از آنها به علت ریزش حفره‌های کنده‌شده توسط آنها گرفته شد. از سوی دیگر، برداشت‌های غیرمجاز از این معدن موجب شد تا مسوولان به دنبال گرفتن مجوز‌های اکتشاف، بهره‌برداری و زیست‌محیطی باشند تا برداشت‌ها اصولی انجام شود و مزیت اقتصادی آن عاید مردم منطقه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین