تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۷۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زندیان:

رونق بازار سرمایه باعث تأمین مالی برای شرکت‌های تولیدی خواهد شد

رونق بازار سرمایه باعث تأمین مالی برای شرکت‌های تولیدی خواهد شد
‌می‌متالز - نماینده مردم «بیجار» در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ رونق بازار سرمایه می‌تواند به کاهش تقاضا در بازار‌های مسکن، طلا و ارز کمک کند و باعث تأمین مالی برای شرکت‌های تولیدی شود

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان درباره بازار سرمایه گفت: انتخاب کابینه اقتصادی دولت چهاردهم و برنامه‌های آنها بر وضعیت بازار سرمایه تأثیرگذار است.

نماینده مردم «بیجار» درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین رویکرد‌های جدید دولت و تثبیت سیاست‌ها اقتصادى برای اعتمادسازى سرمایه‌گذاران اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: بازار سرمایه هم مثل همه بخش هاى دیگر کشور از دولت چهاردهم انتظاراتى دارد تا قوانین و مقررات را تثبیت و از تصمیمات خلق‌الساعه جلوگیری کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین حمایت از قیمت‌گذاری شفاف، رفع ناترازی‌ها در حوزه انرژی، هدایت نقدینگی بانک‌ها به سمت تولید و همچنین، کنترل و نظارت بر نرخ بهره بانکی و ایجاد سامانه شفافیت تصمیمات دولت، می‌تواند به افزایش اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری کمک کند

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و تقویت نهاد‌های نظارتی برای افزایش شفافیت و اعتماد عمومی به بازار سرمایه از اقدامات ضروری است که بدون آن نمى توان اعتماد عمومى مردم به این بازار مهم را احیا کرد.

نماینده مردم بیجار در ادامه با بیان اینکه رونق بازار سرمایه می‌تواند به کاهش تقاضا در بازار‌های مسکن، طلا و ارز کمک کند و باعث تأمین مالی برای شرکت‌های تولیدی شود، گفت: ضروری است تا زیرساخت‌های آن از جمله زیرساخت‌های قانونی فراهم گردد.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از ۱۸ سال از تصویب این قانون و هم‌زمان با رشد و توسعه قوانین حوزه مالی، ضروری است تا نسبت به تکمیل این قانون اقدام گردد. ازاین رو، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار اقدام کرده و ابعادی از آن قانون ارتقا یافته است. با تصویب قوانین جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران، می‌توان اعتماد عمومی را به بازار سرمایه بازگرداند و شرایط را برای رشد و توسعه اقتصادی ایران عزیزمان را مهیا کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده