تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۷۹۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرادی:

وزارت صمت برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه معادن ندارد

وزارت صمت برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه معادن ندارد
‌می‌متالز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: کشور ما دارای بهترین معادن است، اما اقدامات مناسبی در حوزه زیرساخت انجام نشده است و ظرفیت بخش خصوصی نادیده گرفته شده و این حوزه به صورت انفال در اختیار دولت قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، احمد مرادی درباره اقدامات وزارت صمت در استفاده از ظرفیت معادن، گفت: هرچند کشور ما فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما باید شرایط استفاده از این پتانسیل‌ها و توسعه صادرات، ایجاد ارزش افزوده و ... را فراهم کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حضور نیروی انسانی متخصص و ارزان و هزینه انرژی پایین در کشور، تولید صرفه اقتصادی دارد و می‌توان از این فضا برای رونق تولید و صادرات به سایر کشور‌ها استفاده کرد این در حالی است که به درستی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه صنعت کشور ما پتانسیل خوبی در حوزه معدن نیز دارد که باید با به روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات از این نعمت خدادادی به درستی استفاده شود حال آنکه برنامه به روزی برای بهره‌گیری از معادن وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: کشور ما دارای بهترین معادن است، اما اقدامات مناسبی در حوزه زیرساخت انجام نشده است و ظرفیت بخش خصوصی نادیده گرفته شده و این حوزه به صورت انفال در اختیار دولت قرار گرفته است.

مرادی افزود: ما در استفاده از انرژی پاک خورشیدی به کمتر از ۱۰ درصد قانع شدیم در حالی که بسیاری از کشور‌ها ۷۰ درصد انرژی خود را از این محل تامین می‌کنند که باید بستر استفاده از این ظرفیت نیز فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین