تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۸۱۳۶
سرویس خبر : انرژی

نفت مرکزی میزبان دوره آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری شد

نفت مرکزی میزبان دوره آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری شد
‌می‌متالز - نخستین دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان با هماهنگی اداره کل رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت نفت و به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نخستین دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان وزارت نفت، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری، مدیران عامل شرکت‌های تابع نفت مناطق مرکزی ایران، مدیران عامل صنعت نفت در شمال شرق کشور، مدیران منابع انسانی و رؤسای آموزش شرکت‌ها و با هماهنگی دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات وزارت نفت به مدت دو روز برگزار شد.

علیرضا علیان‌نژاد، نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت، در سخنانی از کارکنان صنعت نفت به‌عنوان طلایه‌داران جهاد اقتصادی کشور نام برد و گفت: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری، نفت و گاز ثروت است، اما از این ثروت مهم‌تر، نیروی انسانی بااستعداد، علاقمند و دارای توان کار است و باید به ظرفیت‌های منابع انسانی اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی به نقش آموزش در توسعه و ارتقای دانش و توانمندی‌های کارکنان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش نیروی انسانی، سرمایه‌ای گرانبها و ماندگار است که سبب بهره‌وری بیشتر و بروز خلاقیت در کارکنان می‌شود و نباید هزینه تلقی شود.

در همن حال، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در ادامه این نشست به تشریح فعالیت شرکت در حوزه‌های تولید نفت، گاز، ذخیره‌سازی گاز طبیعی و در مأموریت جدید آن، تولید آب از چاه‌های ژرف پرداخت و گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران وظیفه تولید از میدان‌های خشکی کشور را به عهده دارد.

وی برداشتن سقف حقوق را جدی‌ترین درخواست کارکنان صنعت نفت برای انجام فعالیت در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین صنعت جهان دانست.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به صنعت بسیار پرمخاطره نفت که شاهرگ حیات اقتصادی کشور در گرو فعالیت آن است، بیان کرد: صنعت نفت در جهان، صنعتی پیچیده، بسیار تخصصی و توأم با ریسک بسیار بالا به شمار می‌رود، همچنین حوزه‌های کاری آن عموماً در مناطق جغرافیایی بسیار خشن قرار دارد. ازاین‌رو، فعالیت در صنعت نفت ایجاب می‌کند که انگیزه شغلی کارکنان آن تأمین شود و حقوق و پاداش متناسب با نوع فعالیت کارکنان، نخستین راهکار برای جذب و نگهداری متخصصان این صنعت است.

حیدری با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری توأم با ریسک و اقدام شجاعانه در صنعت نفت گفت: تصمیم‌گیری مدیریتی در صنعت نفت نیازمند جسارت و اقدام توأم با ریسک در کمترین بازه زمانی است؛ زیرا باید همه ریسک‌های ممکن را در نظر گرفت و برای انجام هر طرح و پروژه در بهینه‌ترین حالت و لحاظ زمان آن را به پیش برد. در این حالت، مدیران نیازمند آرامش ذهنی هستند که بهترین تصمیم را اتخاذ کنند و مورد قضاوت نهاد‌های نظارتی قرار نگیرند.

بنا بر این گزارش، مدیران عامل و مدیران منابع انسانی دیگر شرکت‌های حاضر در جلسه هم با تأکید بر موارد و مشکلات در حوزه منابع انسانی خواستار توجه ویژه به منابع انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه مجموعه نفت شدند.

منبع: شانا

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین