تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۸۲۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن صمت استان آذربایجان غربی:

وصول حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی ۱.۴ برابر شد

وصول حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی ۱.۴ برابر شد
‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در چهار ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، جلال دسترنج افزود: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ برابر و به عبارتی دارای رشد ۳۷ درصدی شد. میزان حقوق دولتی وصول شده در چهار ماهه اول ۱۴۰۲ حدود ۲هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون در استان ۵۱۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

دسترنج افزود: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای ۵هزار و ۶۶نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده‌است.

دسترنج تصریح کرد: طی ۴ماهه نخست سال جاری ۱۲ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۸ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره‌برداری و ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۲۱۶ هزار تن است، برای بهره‌برداری از این معادن ۲۹۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته و زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۲ نفر در این معادن فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: جهت احیاء معادن راکد استان و استفاده از تمام ظرفیت‌های معدنی برای توسعه اقتصادی استان در سال جاری برابر مزایده‌ای که در خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تعداد ۱۳ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شد و همچنین در این بازه زمانی ۶معدن غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده