تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۸۲۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

خبرنگاران؛ بازوی توسعه و پیشرفت

خبرنگاران؛ بازوی توسعه و پیشرفت
‌می‌متالز - حرفۀ خبرنگاری از آن دسته مشاغلی است که تأثیری اصیل و ماندگار بر تمامی رویداد‌ها دارد، چراکه تفکر انسان زاییده اطلاعات و گزارش‌هایی است که هدفمند و جهت‌دار به او منعکس می‌شود. در روزگار کنونی که اطلاعات بیش از هر عنصر دیگری قدرت، کارایی و اثربخشی دارد، نقش پیامبرگونه خبرنگاران در اطلاع‌رسانی، اقناع فکر و تأثیرگذاری بر افکار عمومی بیش از هر صنف دیگری است.

به گزارش می‌متالز، شغل خبرنگاری از آن دسته مشاغلی است که در دنیای مدرن شکل گرفته است، اما پیشینه تاریخی آن به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد؛ حرفه‌ای که با پرسشگری، آگاهی‌بخشی، روشنگری و مطالبه‌گری عجین است. این مسوولیت از ابتدا بر دوش پیامبران نهاده شده بوده و بدون تردید اگر رسالت ابلاغ و آگاهی‌بخشی نبود، تمدن و تاریخ بشری، در وضعیت متفاوتی با وضعیت کنونی قرار داشت.

خبرنگاران در دنیای امروز، بازوان توسعه و پیشرفت هستند و ازجمله اقشاری به شمار می‌آیند که نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف و منافع ملی دارند، چراکه منعکس‌کننده صادق حقایق و واقعیات جامعه هستند و از این طریق در آگاهی‌بخشی و جهت‌دهی به افکار عمومی مؤثرند و با خبر‌ها و گزارش‌های خود که مبتنی بر واقعیات موجود است، در ترسیم مسیر درست توسعه و پیشرفت اثرگذارند.

علی‌رغم اهمیت و حساسیت ویژه این شغل در کشور ما، شواهد حاکی از آن است که قشر پرتلاش و شریف روزنامه‌نگاران با دغدغه‌های صنفی، شغلی و معیشتی مواجه‌اند. این شرایط زیبنده تلاش و مجاهدت ایشان نیست و چنین وضعیتی بر کارایی ایشان تأثیر بسزایی دارد و لازم است دولت محترم و کارگزاران در بخش‌های مختلف با وضع قوانین حمایتی، باری از دوش ایشان بردارند.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی خبرنگاران سه رسالت مهم و حیاتی بر عهده دارند: امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بستر خبررسانی؛ تقویت روحیه همکاری و همدلی و وفاق ملی که مسوولیتی بسیار مهم و اساسی در شرایط فعلی جامعه است؛ جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع همراه با صداقت و شفافیت در انعکاس مطالب.

علاوه بر این، با توجه به اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های حکمرانی است و تولید، مهم‌ترین مساله برای دست‌یابی به اقتصاد پایدار است و این نگاه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفعات مطرح‌شده و سال جاری نیز به نام سال جهش تولید مزین شده است، به نظر می‌رسد پشتیبانی از جبهه تولید و حمایت از فعالان اقتصادی و صنعتگران این قشر از دیگر انتظارات مطرح‌شده از خبرنگاران است.

هفدهم مردادماه که به شایستگی و به‌درستی و به‌منظور تکریم شخصیت شهید خبرنگاران محمود صارمی به نام روز خبرنگار نام نهاده شده، فرصتی مغتنم برای پاسداشت قلم، حق‌طلبی، حق‌خواهی و حق‌گویی خبرنگاران است که در جهت صیانت از رسالت پیامبر گونه و حرمت قلم، مسوولیت خطیر اطلاع‌رسانی را بر دوش می‌کشند و با وارستگی و شرافتمندی خود، در آگاه‌سازی مردم و بیان واقعیت‌ها مؤثر و ماندگارند.

شرکت فولاد مبارکه همواره قدردان تلاش خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و ارباب جمعی رسانه‌های گروهی است که با تلاش‌های خود در انعکاس اخبار و گزارش‌های موفقیت‌ها و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راستای ایجاد روحیه امید به آینده در کشور تلاش می‌کنند و با اطلاع‌رسانیِ عملکرد فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌ها، پشتیبان و حمایتگر تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در اذهان عمومی هستند.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده