تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۳۱۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است

واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: در حال حاضر واردات لوازم خانگی که مشابه داخلی دارند ممنوع است و وظیفه ما ارتقای توان تولید لوازم خانگی در داخل کشور است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در امور صنایع در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌ خانگی در خصوص واردات لوازم‌خانگی به کشور گفت:واردات لوازم‌ خانگی در حوزه محصولات نهایی که در داخل تولید می‌شود ممنوع است و ما وظیفه داریم تولید لوازم‌ خانگی را در کشور افزایش دهیم.

او ادامه داد: متاسفانه تولیدکنندگان ما با بازار قاچاق لوازم‌خانگی مواجه هستند و اگر محدودیت واردات کم رنگ شود توان رقابت در بازار لوازم‌ خانگی در کشور وجود دارد. 

برادران تصریح کرد:خوشبختانه داخلی‌سازی لوازم‌ خانگی روند رو به رشدی داشته و از ابتدای امسال لوازم‌ خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته و در حوزه صادرات هم با رشد ۱۱ درصدی مواجه بوده ایم.

معاون وزیر صمت بیان کرد:امروز در حوزه لوازم‌ خانگی در تمامی برند‌ها شاهد تحول هستیم، همچنین توانسته ایم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کولر و بخاری حجم مصرف انرژی آنها را کاهش دهیم، همچنین در حوزه کولر گازی امروز به عدد ۲۵۰ هزار دستگاه رسیده‌ایم که این روند باید توسعه یابد.

به گفته معاون وزیر صمت، ضمانت خدمات پس از فروش یا همان گارانتی را از ۱۸ به ۲۴ ماه افزایش داده‌ایم و همچنین عمق داخلی‌سازی لوازم‌ خانگی امروز به عدد ۷۰ درصد رسیده است.

برادران گفت:متاسفانه تولیدکنندگان ما امروز با مشکلات خدمات ارزی، تجهیز ماشین‌آلات پیشرفته و تسهیلات بانکی روبه رو هستند که حل این موضوع با همراهی دستگاه‌های مربوط باید انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین