تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۸۳۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

نشست چاره‌جویی برای ناترازی انرژی در حوزه فولاد/ فولاد خراسان، میزبان هم‌اندیشی مدیران انرژی شرکت‌های فولادساز

نشست چاره‌جویی برای ناترازی انرژی در حوزه فولاد/ فولاد خراسان، میزبان هم‌اندیشی مدیران انرژی شرکت‌های فولادساز
‌می‌متالز - مدیران حوزه انرژی شرکت‌های فولادساز با برنامه‌ریزی «انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران» گرد هم آمدند تا ابعاد ناترازی انرژی و تاثیرات آن بر کاهش تولید فولاد کشور را بررسی و برای ادامه مسیر خود در سال جاری چاره‌جویی کنند.

به گزارش می‌متالز، قطع برق شرکت‌های صنعتی، به ویژه فولادسازان، امسال هم مانند سه سال گذشته گریبان تولید را گرفت و زمان از دست رفته‌ی تولید در اغلب شرکت‌ها بر یک ماه نیز بالغ شده است و مشخص نیست که فرصت تولید چندصدهزار تن دیگر در نهایت از فولادسازان گرفته شود.

بررسی دقیق تبعات این موضوع و تجزیه و تحلیلی دقیق میزان برق تحویلی به واحد‌ها در چهارماه نخست امسال برای پیگیری آن از مراجع مرتبط، انگیزه‌ی نشست مدیران حوزه انرژی شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد بود که روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی شرکت مجتمع فولاد خراسان در نیشابور برگزار شد.

در این نشست که با دعوت از مدیران انرژی و سیالات شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، گل‌گهر، چادرملو، میدکو، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و گسترش صنایع معدنی ماهان به عنوان «هیات اجرایی کمیته انرژی انجمن آهن و فولاد» برگزار شد، آمار و ارقام دقیق میزان قطع برق واحدها، زمان از دست رفته تولید، راهکار‌ها و نحوه پیگیری موضوع از وزارت نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط به اشتراک گذاشته شد تا پس از جمع‌بندی اطلاعات از طریق انجمن تولیدکنندگان فولاد به عنوان تشکل اصلی تولیدکنندگان فولاد دنبال شود.

در این نشست فضیلتی و گلشن، معاونان «بهره‌برداری» و «طرح و توسعه» شرکت مجتمع فولاد خراسان حضور داشتند و در گزارشی مبسوط به ابعاد این چالش در شرکت میزبان پرداختند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین