تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۳۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تدوین آیین‌نامه تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سوی دولت چهاردهم

تدوین آیین‌نامه تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سوی دولت چهاردهم
‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: تدوین آیین‌نامه تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از جمله اولویت‌هایی است که باید وزیر راه‌وشهرسازی آن را اجرایی کند.

به گزارش می‌متالز، امیر نصیبی نماینده مجلس با بیان اینکه در موضوع جهش تولید و نهضت ملی مسکن طبق قانون اساسی باید دولت اقدام به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در مناطق و شهر‌های مختلف کند گفت: رای اعتماد مجلس تنها به وزیری است که بتواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن را ادامه دهد.

وی افزود: طرح دو فوریتی مسکن در سال ۱۴۰۰ به مجلس ارائه شد و طبق این طرح باید دولت اقدام به جبران عقب‌ماندگی مسکن در سال‌های گذشته کند به طوری که علاوه بر تکمیل پروژه‌های مسکن نهضت ملی باید اقدام به ساخت یک میلیون واحد مسکونی کند.

وی افزود: دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را تامین کنند. به نحوی باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که سالانه به طور متوسط یک میلیون واحد برای متقاضیان واجد شرایط را بسازد و برنامه حمایت از تولید و عرضه مسکن را هم دنبال کند.

نصیبی گفت: آیین نامه‌های مربوط به اقداماتی که دولت باید انجام دهد تدوین شده و مجلس بنا را هم بر تعامل و همکاری با دولت گذاشته است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش مجلس تعامل، همکاری و هماهنگی با دولت است چراکه اگر واحد‌های نهضت ملی مسکن توسط وزیر راه‌وشهرسازی دنبال شود می‌توان امیدوار بود که بازار عرضه و تقاضای مسکن برابر شود.

او بیان کرد: دولت بنا دارد که بخشی از نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور را در هفته دولت افتتاح کند همچنین باید برنامه تکمیل سامانه املاک و اسکان را هم در دستور کار خود قرار دهد تا بتوان امیدوار بود بخشی از برنامه‌ریزی‌های مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد.

نماینده مجلس گفت: تمام تلاش نمایندگان مجلس آن است که با هماهنگی، موانع و مشکلات در حوزه مسکن برطرف شود و همچنین دولت می‌تواند با تخصیص زمین رایگان به متقاضیان مسکن بخشی از مشکلات در حوزه مسکن را هم رفع کند.

وی یادآور شد: تخصیص زمین رایگان به متقاضیان مسکن و همچنین نوسازی واحد‌های بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که باید دولت چهاردهم و همچنین وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه دهد و در این زمینه مجلس هم با جدیت این موضوع را دنبال خواهد کرد و به وزیری در مجلس رای اعتماد داده می‌شود که بتواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن و قانون طرح جهش تولید مسکن را اجرایی و عملیاتی کند و با جدیت آن را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین