تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۸۴۲۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

حق کمیسیون مشاوران املاک در حساب بنگاه و طبق نرخ مصوب پرداخت شود

حق کمیسیون مشاوران املاک در حساب بنگاه و طبق نرخ مصوب پرداخت شود
‌می‌متالز - دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک گفت: مستاجران باید از پرداخت حق کمیسیون مشاوران املاک به شکل کارت به کارت خودداری کنند و پرداخت‌ها باید از طریق دستگاه کارت‌خوان خود بنگاه انجام شود.

به گزارش می‌متالز، «یاسر دستمالچیان» دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گفت: در بازرسی از بنگاه‌های معاملات املاک مشاهده شده است که حق کمیسیون مشاوران املاک به جای کارت‌خوان‌هایی که در بنگاه است کارت به کارت می‌شود. با توجه به اینکه این کار به نوعی مصداق فرار مالیاتی به شمار می‌رود از مردم می‌خواهیم تا کمیسیون در دستگاه کارت‌خوان که متعلق به بنگاه است واریز شود تا در صورت بروز هرگونه اختلاف قابل پیگیری باشد.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به دریافت حق کمیسیون مصوب هستند، ادامه داد: چنانچه بنگاه معاملات املاک حق کمیسیونی بیش از نرخ مصوب دریافت کند یکی از راه‌های اثبات این است که قرارداد با فیش واریزی به اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت ارائه شود تا بعد از تنظیم گزارش، تعزیرات حکومتی نسبت به آن رأی بدهد.

دستمالچیان توضیح داد: برای اینکه شهروندان در فصل اجاره‌ها مشکل نداشته باشند حتماً کمیسیون دریافتی را مطابق نرخ‌نامه که به جهت سهولت کار در اکثر استان‌ها به شکل QR code طراحی شده و مطابق نرخ نامه واریز کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین