تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۴۸۵۱۹

۳ دستور الزام‌آور برای واردکنندگان موبایل پس از التهابات قیمتی

۳ دستور الزام‌آور برای واردکنندگان موبایل پس از التهابات قیمتی
‌می‌متالز - در روز‌های ابتدایی مردادماه، سازمان حمایت طی مکاتبه‌ای با انجمن واردکنندگان موبایل سه دستور الزام‌آور را به واردکنندگان و زنجیره فروش تلفن همراه داده است.

به گزارش می‌متالز، در تاریخ ۰۵ مردادماه سال جاری، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان طی مکاتبه‌ای با انجمن واردکنندگان تلفن همراه سه دستور را به این انجمن ابلاغ کرده است. این موارد به شرح زیر است:

با عنایت به ضرورت رصد دقیق عملکرد زنجیره توزیع تلفن همراه و تبلت و نظارت بر رعایت الزامات قیمت‌گذاری و فروش این کالاها، مقرر نمایید کلیه عرضه‌کنندگان واردکنندگان توزیع‌کنندگان فروشندگان تلفن همراه و تبلت، نسبت به رعایت موارد زیر اهتمام لازم را معمول و نتیجه به این سازمان منعکس گردد:

۱. عنایت به ایجاد تمهیدات لازم در خصوص ثبت قیمت محصولات در سامانه قیمت ۱۲۴ و در راستای ایجاد شفافیت و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان کلیه واردکنندگان ضمن رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالا‌های وارداتی مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها (موجود در سایت این سازمان به نشانی https:٫٫ cppo.mimt.gov.ir) نسبت به بارگذاری قیمت و سایر اطلاعات کالا‌های وارداتی (تلفن همراه و تبلت در سامانه ۱۲۴ از طریق لینک موجود در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند.

۲. با توجه به ماده (۱۵) قانون نظام صنفی کشور ماده (۶) قانون تعزیرات حکومتی و بند (۱) ماده (۳) قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نصب برچسب قیمت فروش مصرف‌کننده بر روی کالا با لحاظ مالیات برارزش افزوده منطبق بر ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان الزامی است.

۳. بر اساس آیین‌نامه ماده (۹۵) و ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم صدور فاکتور فروش الکترونیکی در گل زنجیره تامین و توزیع از طریق است فاکتور در سامانه جامع تجارت توسط کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و اصناف و ارایه آن به مشتری نهایی الزامی است.

واردات , بازار تلفن همراه , سازمان حمایت ,
منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده