تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۵۷۵
سرویس خبر : انرژی

ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا کاهش یافت

ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا کاهش یافت
‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش بیش از انتظار ذخیره‌سازی‌های نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ذخیره نفت خام این کشور بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده در هفته گذشته کاهش یافته، درحالی‌که به دلیل رشد فعالیت‌های پالایشی و افت تقاضا، ذخیره بنزین و فرآورده‌های میان‌تقطیر افزایش یافته است.

به گفته این نهاد انرژی، ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دوم اوت (جمعه، ۱۲ مرداد) با ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید که بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره نفت خام آمریکا ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که ذخیره نفت خام در پایانه تحویل کوشینگ در ایالت اوکلاهما ۵۷۹ هزار بشکه افزایش یافت.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: افت ذخیره نفت خام آمریکا تبدیل به روال معمول شده و برای ششمین هفته پیاپی کاهش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد عرضه نفت کاهش می‌یابد و تقاضا از عرضه فراتر می‌رود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد تعادل بین عرضه و تقاضا در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد. این نهاد انرژی چشم‌انداز خود را درباره مصرف نفت افزایش، اما پیش‌بینی برای تولید نفت را کاهش داد.

بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام پالایشگاهی در هفته یادشده ۲۵۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت و مقدار مصرف هم با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۰.۵ درصد از کل ظرفیت پالایش رسید.

این نهاد همچنین اعلام کرد واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته ۵۵۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت، درحالی‌که صادرات روزانه نفت این کشور با یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه کاهش به ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، ذخیره بنزین آمریکا هفته گذشته با یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش به ۲۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید، در حالی که پیش‌بینی می‌شد ذخیره بنزین این کشور یک میلیون بشکه کاهش یابد.

بر اساس داده‌ها، ذخیره فرآورده‌های میان‌تقطیر از جمله گازوئیل و نفت گرمایشی هفته گذشته با ۹۰۰ هزار بشکه افزایش به ۱۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید. پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که ذخیره این فرآورده‌ها با رشد ۲۰۰ هزار بشکه‌ای همراه باشد.

مجموع فرآورده‌های بنزینی عرضه‌شده هم حدود ۲۸۳ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز رسید، همچنین عرضه روزانه فرآورده‌های میان‌تقطیر با ۲۵۶ هزار بشکه کاهش به ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه رسید.

جان کیلداف، یکی از بنیانگذاران شرکت اگین کپتال گفت: البته افت تقاضای بنزین، عامل کاهشی بوده است. من فکر نمی‌کنم که تقاضای بنزین به این زودی به بیش از ۹ میلیون بشکه برگردد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده