تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۱۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۶۷ درصدی حجم معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا

رشد ۶۷ درصدی حجم معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا
‌می‌متالز - در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۰ تن انواع محصول به ارزش ۴۴ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل رشد ۶۷.۹ درصدی را در حجم معاملات تجربه کرد. به لحاظ حجم سیمان، فولاد، سنگ‌آهن سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش می‌متالز، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۲۲۶ تن انواع کالا به ارزش ۳۰.۴ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود. در این تالار یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۴۹۵ تن سیمان، ۶۲۵ هزار تن سنگ آهن، ۶۳۱ هزار و ۷۱ تن فولاد، ۱۷۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۰ هزار و ۷۶۰ تن مس، ۵ هزار و ۷۰۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار تن کک و ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۹۷ هزار و ۹۷۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان به فروش رسید. در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۱۳ هزار و ۵۰۳ تن قیر، ۹۷ هزار و ۹۷۰ تن مواد پلیمری، ۵۰ هزار تن لوب کات، ۵۴ هزار و ۴۵۸ تن مواد شیمیایی، ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۱۴۲ تن روغن، ۲۸۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۱۸ هزار و ۲۱۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۳۴ میلیارد تومان بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده