تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۴۹۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد بهای طلای جهانی

رکورد بهای طلای جهانی
‌می‌متالز - با توجه به افزایش احتمالی کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، قیمت نقدی طلا به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۰۹ دلار و ۴۱ سنت در هر اونس رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، در حالی که بازار‌های سهام جهانی داده‌های اطمینان بخش در مورد سلامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان و کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا به دست آوردند، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود رسید.

معامله‌گران اظهار کردند که انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا باعث تضعیف دلار شد، در حالی که قیمت نفت کاهش یافت، زیرا انتظارات ضعیف تقاضای چین، تنش‌های جاری در خاورمیانه را خنثی کرد.

دلایل افزایش بهای طلای جهانی

این گزارش می‌افزاید؛ با توجه به افزایش احتمالی کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، قیمت نقدی طلا به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۰۹ دلارو ۴۱ سنت در هر اونس رسید.

فواد رزاق‌زاده، تحلیل‌گر سیتی ایندکس اظهار کرد که کاهش شدید بازده اوراق قرضه در بحبوحه انتظارات برای کاهش نرخ توسط فدرال رزرو باعث افزایش قیمت طلا شده است.

هفته مثبت شاخص وال استریت

هر سه شاخص اصلی وال استریت یک رکود اولیه را گذراندند و در روز جمعه بالاتر بسته شدند و یک هفته مثبت را به پایان رساندند. لندن روند مثبت در اروپا را کاهش داد، زیرا تقویت پوند بر درآمد شرکت‌های چندملیتی به دلار تأثیر گذاشت.

کاهش قیمت نفت

همچنین، قیمت نفت کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت از دریای شمال ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که داده‌های ضعیف مشاغل ایالات متحده و افزایش نرخ بهره ژاپن در آغاز ماه، بازار‌های سهام را مضاعف کرد، زیرا سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری در سهام فناوری آمریکا را با استقراض در ین ضعیف تامین مالی کرده بودند، با چشم‌انداز زیان‌های عظیم روبه‌رو شدند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
تداوم رشد بورس؟
اهالی بازار سرمایه ادامه محدودیت دامنه‌نوسان را به نفع بورس نمی‌دانند

تداوم رشد بورس؟