تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۲۶۸

درآمد ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها در سال

درآمد ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها در سال
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از امضا قرارداد اینترنت اشیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رابطه موجر و مستاجر در فرودگاه‌ها به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا نخجوانی در آیین امضای تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی، رونمایی از سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: گام اول در واگذاری فرودگاه‌ها مشارکت بخش خصوصی است که سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها می‌تواند بستر این کار را فراهم کند.

وی ادامه داد: در فرودگاه‌های نسل ۳ و ۴ مردم از راه دور نیاز‌ها از جمله بلبت، شماره صندلی، پارکینگ و... را شناسایی کرده و نسبت به خریداری آنها اقدام می‌کنند. زیرساخت این کار اینترنت اشیاست که به زودی قرارداد آن امضا می‌شود. همچنین زیرساخت مالی این برنامه کاملا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه رابطه موجر و مستاجر کنونی در فرودگاه‌ها به رابطه مشارکتی تبدیل خواهد شد، افزود: امیدواریم این اقدام به نتیجه منتج شود. اسنادی که امروز امضا می‌شود، تفاهم‌نامه است که در مرحله بعدی پس از تکمیل مذاکرات تجاری به قرارداد تجاری و اجرایی تبدیل خواهد شد.

علی عبدی معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این مراسم با اشاره به درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها، گفت: اگر بتوانیم سرمایه گذاری ۱۸ همتی در فرودگاه‌ها را محقق کنیم، درآمد‌های شرکت از درآمد فعالیت‌های هوانوردی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در زمان حاضر ۹۳ درصد درآمد‌های شرکت فرودگاه مربوط به درآمد‌های هوانوردی و کمتر از ۷ درصددرآمد غیر هوانوردی است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۰ همت در شرکت فرودگاه‌ها شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده