تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۹۳۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اعلام برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بازار سرمایه

بورس باید نماد اعتماد سهامداران باشد

بورس باید نماد اعتماد سهامداران باشد
‌می‌متالز - عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد امروز صبح در جریان جلسه بررسی صلاحیت اعضای کابینه در مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام برنامه‌های خود برای توسعه بازار سرمایه تاکید کرد: بورس باید نماد و سمبل اعتماد سهامداران باشد.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه جلسه بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

عبدالناصر همتی با اشاره به برنامه‌های ویژه خود برای توسعه بازار سرمایه، گفت: هماهنگی تیم اقتصادی موضوعی کلیدی برای پیشبرد مسائل اقتصادی است که با جدیت برای این امر اهتمام خواهیم کرد.

او افزود: با تسریع در اجرا و استفاده از ظرفیت قانون جدید تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و هم‌چنین قانون برنامه هفتم توسعه، از قیمت‌گذاری دستوری اجتناب و از دخالت‌های غیرضرورری در اقتصاد پرهیز خواهد شد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: برای استقرار یک نظام اقتصادی رقابت‌پذیر و پیش‌بینی‌پذیر که واحد‌های تولیدی در آن احساس امنیت کنند، تلاش خواهم کرد، به نحوی که، هم افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد باشیم و هم فضا به گونه‌ای مهیا شود که سهامداران بورس بتوانند با اطمینان در بازار حضور یابند.

او تاکید کرد: حمایت از واحد‌های تولیدی و اعطای مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری نیز از برنامه‌های اصلی وزارت اقتصاد خواهد بود.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: حمایت از صادرات غیرنفتی از طریق پیگیری اصلاح سیاست‌های ارزی که به سیاست‌های ما لطمه می‌زند، متنوع‌سازی اقتصاد و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی، تسهیل‌گری مالی برای توسعه فناوری و نوآوری، کنترل تورم و ثبات اقتصادی از طریق اعمال سیاست‌های پولی و مالی، انضباطی با اقدام هماهنگ بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای کنترل کسری بودجه و مهار نقدینگی، اصلاح نظام بانکی و افزایش کارایی بانک‌ها و کاستن از ناترازی موجود در سیستم بانکی، مدیریت انتظارات تورمی، شفافیت در سیاست‌گذاری و ارتباط موثر با جامعه، اصلاح ساختار اقتصاد از طریق خصوصی‌سازی و کوچک‌سازی دولت و افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد، مولدسازی دارایی‌های دولت، کاهش مداخله دولت در اقتصاد، ایجاد رقابت سالم و افزایش کارایی و اصلاح نظام بانکی را در دستورکار قرار می‌دهیم.

همتی افزود: یکی از اولویت‌های مهم اجرای منویات رهبری در خصوص مردمی‌سازی اقتصاد است که این موضوع با اولویت سهامدار کردن مردم و شرکت‌های سهامی پروژه قابل تحقق است و موجب افزایش نقش مردم در رشد اقتصادی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده