تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۹۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

بورسی کردن شرکت‌ها در دولت چهاردهم یک ضرورت است/ بازار سرمایه امضا‌های طلایی و رانت‌های اقتصادی را حذف می‌کند

بورسی کردن شرکت‌ها در دولت چهاردهم یک ضرورت است/ بازار سرمایه امضا‌های طلایی و رانت‌های اقتصادی را حذف می‌کند
‌می‌متالز - غلامرضا دهقان‌ناصرآبادی، نمایندهٔ مردم کازرون اعلام کرد: یکی از اهداف دولت چهاردهم، بورسی کردن شرکت‌ها و محصولات تولیدی آنهاست تا معاملاتی که در بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد به صورت شفاف و رقابتی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، «غلامرضا دهقان‌ناصرآبادی» با اشاره به اینکه بورسی شدن برای یک شرکت مزیت‌های متعددی دارد، توضیح داد: افزایش شفافیت، کارایی و بهبود عملکرد آنها از مزیت‌های بورسی شدن یک شرکت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بورس علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را بر عهده دارد، بنابراین برای اینکه از امضا‌های طلایی و برخی رانت‌های اقتصادی در کشور جلوگیری به عمل آید، بورسی کردن شرکت‌ها یک ضرورت است که باید از سوی دولت و مجلس برای اجرای آن اقداماتی صورت گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هدف‌گذاری برنامه هفتم توسعه، حمایت از شرکت‌های بورسی و همچنین موضوع سهامداران خُردی است که در شرکت‌های بورسی صاحب سهم هستند تا آنچه که در شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، عملیاتی شود.

او بر تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یعنی حمایت کردن از بخش خصوصی، شرکت‌های بورسی و بنگاه‌های اقتصادی که مردم سهامدار آنها هستند و قانون‌گذار هدف حمایتی از آنها را در قانون برنامه هفتم توسعه دنبال می‌کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده