تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۹۳۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کلمبیا صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی را ممنوع کرد

کلمبیا صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی را ممنوع کرد
‌می‌متالز - رئیس‌جمهور کلمبیا با امضای فرمانی صادرات زغال‌ سنگ به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرد تا بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به جنگ غزه فشار بیاورد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبر دستور «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در پایگاه ریاست‌ جمهوری این کشور منتشر شده است.

رسانه خبری بلومبرگ گزارش داد، کلمبیا بزرگترین تامین‌کننده سوخت فسیلی به تل‌آویو است. انجمن معدنکاران کلمبیا هشدار داده که با توجه به توافق تجارت آزاد میان طرفین، «کلمبیا نمی‌تواند صادرات زغال‌سنگ به اسرائیل را متوقف کند» و شرکت‌هایی که این ماده معدنی را تولید می‌کنند احتمالا اقداماتی را انجام دهند.

این اقدام رئیس‌جمهور کلمبیا در این راستا انجام شده تا بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به جنگ غزه فشار بیاورد.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فاجعه انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده