تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۹۷۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید زغال سنگ چین برای پاسخگویی به تقاضای انرژی

افزایش تولید زغال سنگ چین برای پاسخگویی به تقاضای انرژی
‌می‌متالز - داده‌های اداره آمار چین نشان می‌دهد که تولید زغال‌سنگ چین در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش یافت، زیرا معادن برای تضمین عرضه پایدار در میان گرمای بی‌سابقه، تولید را افزایش دادند، با وجود افزایش تولید برق حرارتی و تولید برق آبی.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های اداره ملی آمار در روز پنجشنبه، بزرگترین آلاینده و بزرگترین تولید کننده زغال سنگ جهان در ماه گذشته ۳۹۰.۳۷ میلیون تن سوخت استخراج کرده است که در مقایسه با ژوئن ۴۰۵.۳۸ میلیون تن که بالاترین میزان از دسامبر بود کاهش یافته است. سال ۲۰۲۳، بالاترین رقم تاریخ برای ماه جولای بود و از رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۲۳ با ۳۷۸ میلیون تن فراتر رفت.

متوسط تولید روزانه زغال سنگ در ماه جولای به ۱۲.۵۹ میلیون تن رسید که نسبت به ۱۳.۵ میلیون تن در روز در ژوئن کاهش داشت و از ۱۲.۱۸ میلیون تن در روز در سال گذشته فراتر رفت.

رگولاتور ملی انرژی چین در اواخر ماه ژوئیه اعلام کرد که به دلیل ادامه هوای گرم در حال هماهنگ کردن ذخایر زغال سنگ نیروگاه‌ها است تا آن را در حداقل ۲۰۰ میلیون تن نگه دارد.

تولید برق حرارتی صنعت زغال سنگ را در ماه ژوئیه به دلیل تولید بیشتر توسط نیروگاه‌های آبی به دلیل باران‌های شدید در ماه جولای کاهش داشت. آمار‌ها نشان می‌دهد که تولید برق حرارتی چین با ۴.۹ درصد کاهش به ۵۷۴.۹ میلیارد کیلووات ساعت رسید، در حالی که کل تولید برق آبی با افزایش ۲.۵ درصدی به ۸۸۳.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.
تحلیلگران گفته اند که انتظار دارند تولید زغال سنگ چین تا سه ماهه سوم با توجه به گرمای هوا و بهبود تولید از رکود در اوایل سال افزایش یابد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده