تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۴۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اوراق تبعی، بیمه جلوگیری از افت قیمت سهام است

اوراق تبعی، بیمه جلوگیری از افت قیمت سهام است
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: اوراق تبعی، بیمه جلوگیری از افت قیمت سهام است و بار رشد قیمت کاری ندارد.

به گزارش می‌متالز، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار اوراق تبعی یک تجربه دراز مدت نسبت به سایر ابزار‌های بازار به حساب می‌آید و سازمان‌ بورس تلاش می‌کند با این ابزار ریسک حاکم بر پرتفو‌ها به ویژه پرتفو‌های کوچک را برطرف کند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در این طرح جدید هم هدف‌گذاری همین است که پرتفو‌های زیر ۵۰۰ میلیون تومان بتوانند از این ابزار استفاده کنند تا در شرایط کنونی که جو نگرانی سنگینی روی سهامداران حقیقی بود برطرف شود، اما می‌دانید که این اقدامات بلند مدت به شمار نمی‌رود و لازم است که در خصوص مسائل کلانی که بازار را تحت فشار قرار داده فکر اساسی کنیم.

او افزود: در کل این بحث انتشار اوراق تبعی در شرایط کنونی شاید بتوان گفت یکی از بهترین تصمیمات برای آن دسته از سهامدارانی است که تاکنون ریسک بازار را تحمل کرده‌اند و در بازار مانده‌اند و می‌توانیم بگوییم انتشار اوراق تبعی برای سهامداران حقیقی مایه دلگرمی خواهد بود.

دارابی همچنین اظهار کرد: زمانی که فردی تغییری در پرتفو ایجاد نکند چیزی حدود ۱۰ درصد سود نقدی دریافت می‌کند و در کنار آن، این ابزار هم سود حدود ۲۰ درصدی Capital Gain (عواید سرمایه‌ای) را می‌دهد که در مجموع این رقم حدود ۳۰ درصد می‌شود که رقم خوبی خواهد بود. به عبارتی اوراق تبعی، بیمه جلوگیری از افت قیمت سهام است و بار رشد قیمت کاری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده