تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۹۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با هدف بهبود و ارتقای سامانه؛

نسخه جدید سامانه تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی بهره‌برداری شد

نسخه جدید سامانه تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی بهره‌برداری شد
‌می‌متالز - بنا به اعلام سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، نسخه جدید سامانه تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی آماده بهره‌برداری است.

به گزارش می‌متالز، با هدف بهبود و ارتقای سامانه تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی، نسخه جدید سامانه مذکور آماده بهره‌برداری است.

بر اساس اطلاعیه سپرده‌گذاری مرکزی، کارگزاران بازار سرمایه می‌بایست برای دریافت نام کاربری و رمز عبور جدید به همراه معرفی‌نامه از تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به میز خدمت مستقر در دبیرخانه سپرده‌گذاری واقع در تهران، سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، پلاک ۶۸ مراجعه کنند.

همچنین، با توجه به این که تاریخ فعال شدن سامانه جدید قابل تغییر نیست، کارگزاران باید حداکثر تا قبل از برگزاری وبینار، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور جدید اقدام کنند.

دسترسی نداشتن به سامانه جدید، با توجه به مهلت اعلام شده بر عهده کارگزاری است.

به همین منظور برای آشنایی بیشتر کارگزاری‌ها و پاسخ به سوالات احتمالی یک وبینار برگزار می‌شود.

کارگزاری‌ها برای شرکت در این وبینار می‌توانند روز ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با استفاده از لینک «Webinar.ifc.ir/ch/energy-exchange» مشارکت داشته باشند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نسخه جدید سامانه تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ۳ شهریورماه ۱۴۰۳ جایگزین نسخه فعلی (Enexis.csdiran.ir) می‌شود و کارگزاران ملزم به استفاده از سامانه جدید به نشانی (Netflow.csdiran.ir) هستند.

همچنین دسترسی به سامانه جدید تنها از طریق IP‌های اعلام شده قبلی برای سامانه نتفلو امکان پذیر است و برای هر کارگزاری تنها یک نام کاربری تعریف شده است.

موارد قابل توجه در سامانه جدید شامل مهلت تسویه در رینگ داخلی و بین‌الملل به ترتیب ۳ و ۵ روز کاری پس از روز معامله (حداکثر تا ساعت ۱۵) است و پس از آن جرایم تاخیر در تسویه مطابق ماده ۳۵ دستورالعمل ثبت و سپرده‌گذاری کالا و اوراق بهادار قابل معامله و تسویه و پایاپای معاملات در بورس انرژی محاسبه و اعمال می‌شود.

افزون بر این، زمان انفساخ معاملات راس ساعت ۱۵ آخرین روز مجاز برای تسویه با جریمه خواهد بود.

همچنین اعمال بخشودگی جرایم ناشی از تاخیر در تسویه پس از تسویه قرارداد امکان پذیر نیست و صرفا در مهلت تسویه اعمال می‌شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده