تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۹۷۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار ورق آسیا در رکود

بازار ورق آسیا در رکود
‌می‌متالز - صادرکننده‌های ورق گرم هند با چالش کمبود تقاضا روبرو هستند و قیمت‌ها را تغییر نمی‌دهند. در بازار خاور میانه و جنوب شرق آسیا رقابت چینی‌ها برایشان مسئله ساز شده و در اروپا نیز رکود تابستانی باعث شده خریدار چندانی نداشته باشند.

به گزارش می‌متالز، ورق گرم صادراتی چین در خاور میانه ۱۵ تا ۲۰ دلار افت هفتگی داشته ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر امارات است که تاثیر افت قیمت‌های هفته گذشته بازار داخلی و فیوچرز بود. البته بازار راکد است و معامله‌ای شنیده نشد. در بورس شانگهای نیز قرارداد ورق گرم اخیرا ۲۳ دلار افت داشته ۴۴۷ دلار هر تن ثبت شد. ورق گرم چین در جنوب شرق آسیا نیز ۵ تا ۱۰ دلار افت داشته ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار هر تن سی اف آر است.

قیمت پیشنهادی فعلی ورق گرم صادراتی هند به اروپا نیز ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار هر تن سی اف آر است ولی با توجه به تحقیقات آنتی دامپینگ فعلا معامله‌ای نهایی نشده است. بازار داخلی اروپا نیز در رکود تابستانی است. صادرکننده‌های هندی با رقابت فزاینده‌ای در بازار صادرات روبرو هستند. رقابت شدید چین، تقاضای ضعیف در مناطق کلیدی، و تحقیقات جاری آنتی دامپینگ اتحادیه اروپا، محیطی چالش برانگیز ایجاد کرده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده