تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۹۹۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۰۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد

۲۰۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار میلیارد تومان رقم خورده است.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس با مشخص شدن کابینه اقتصادی جدید روی خوشی از خود نشان داد و این شاخص با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد، اما جنس آن مثبت قوی نبود باتوجه به محدودیت دامنه نوسان و تداوم آن همچنین تعطیلی‌های پیش رو می‌توان گفت چشم انداز رشدی قوی را برای بازار متصور نیستیم، اما در جهت متعادل سازی مثبت‌هایی مانند امروز مناسب است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: شاخص کل هم وزن هم امروز با افزایش ۲ هزار و ۸۶۲ واحدی همراه شد و در ارتفاع ۶۴۱ هزار و ۸۹۲ واحدی ایستاد با بررسی‌ها روشن می‌شود در چند روز اخیر بازار ساز بیشتر در حمایت از سهام شاخص ساز مانور داده است.

او افزود: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار میلیارد تومان رقم خورده و در نهایت هم ۲۰۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است؛ امروز حدود ۷۰ درصد بازار در محدوده مثبت و ۳۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار کرد: امروز ۴۶ هزار کد خریدار و حدود ۵۶ هزار کد حقیقی در سمت فروش ایستادند همچنین امروز صندوق‌های سهامی بیشترین میزان ورود نقدینگی را شاهد بودند و بیشترین خروج نقدینگی را هم صندوق‌های اهرمی به خود اختصاص دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده