تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۰۶
بازدید: ۹
کد خبر: ۳۵۰۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علی استادهاشمی:

افزایش رصد خسارت‌های بیمه‌ای

افزایش رصد خسارت‌های بیمه‌ای
‌می‌متالز - علی استاد‌هاشمی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت بیمه دقیق می‌شود، گفت: درحال‌حاضر با فعال کردن کروکی برخط و همکاری با راهنمایی و رانندگی، به دنبال حذف تخلفات خسارت بیمه هستیم.

به گزارش می‌متالز، رئیس بیمه مرکزی ایران گفت: در یکی دو سال گذشته یکی از اقدامات مهمی که در صنعت بیمه انجام شد ورود به حوزه فناوری‌های جدید به‌ویژه در بخش خدمات و خسارت بیمه بوده‌ایم. علی استاد‌هاشمی بیان کرد: این اقدام در بیمه مرکزی به صورت حساب‌شده و بابرنامه است، به طوری که آیین‌نامه‌ای در این زمینه تدوین شده است. بر مبنای آن شرکت‌های فناور بیمه به رسمیت شناخته شده‌اند تا در سطوح مختلف در جمع‌آوری ریسک اقدام کنند.

او تصریح کرد: محیط آزمون‌گری را فعال کرده‌ایم تا شرکت‌های فناور بتوانند در این بخش خدمات خود را عرضه کنند و صنعت بیمه رشد کند. همچنین با استفاده از فناوری جدید کروکی برخط را فعال کرده‌ایم. این کروکی اطلاعات را در مدت یک ربع در اختیار شرکت‌های بیمه و راهنمایی رانندگی قرار می‌دهد. این موضوع باعث شده که پرداخت خسارت تصادفات به صورت کاملا آنلاین انجام شود. استادهاشمی با تاکید بر اینکه به دنبال تقویت ارتباط سازمان‌ها با شرکت بیمه هستیم، تصریح کرد: بر همین مبنا، ارزیابی و خسارت در داخل شرکت‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

همچنین به گفته رئیس بیمه مرکزی امسال در مجلس قانونی تصویب شد که بر مبنای آن بیمه مرکزی در تامین سرمایه ورود می‌کند. در شرایط کنونی بیمه عمر و زندگی اقداماتی انجام می‌شود که کمک می‌کند بیمه‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد نقش فعال‌تری داشته باشند. او با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه‌ای به‌دنبال خدمات‌رسانی بهتر به مردم هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی تقلب‌ها و تخلفات در زمینه خسارت بیمه‌ای باعث می‌شود به شرکت‌ها آسیب وارد شود. به همین دلیل بررسی داده‌های تصادفات که با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود در راستای جلوگیری از این تخلفات است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین