تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۹۳۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت بیمه آتیه فراگیر فولاد خوزستان، جایگاه نخست خدمات بیمه البرز را از آن خود کرد

شرکت بیمه آتیه فراگیر فولاد خوزستان، جایگاه نخست خدمات بیمه البرز را از آن خود کرد
‌می‌متالز - در حال حاضر بیمه تکمیلی یکی از محبوب‌ترین انواع بیمه درمانی است. افراد بسیاری در قالب گروه‌های سازمانی، خانوادگی و انفرادی تحت پوشش بیمه درمانی تکمیلی قرار دارند و از خدمات این نوع بیمه استفاده می‌کنند. از جمله مزایای بیمه درمان تکمیلی می‌توان به تنوع انواع بیمه تکمیلی، سقف پوشش، قیمت مناسب و شرایط پرداخت بیمه اشاره کرد. پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه‌های مربوط به درمان، نامحدود بودن سقف پوشش بیماری‌ها در بیمه تکمیلی، تنوع در انواع بیمه تکمیلی و شرایط متنوع بیمه تکمیلی در قیمت و پرداخت، مواردی هستند که ضرورت استفاده از بیمه تکمیلی را نمایان می‌کند.

به گزارش می‌متالز، با خبر شدیم شرکت آتیه فراگیر از زیر مجموعه‌های شرکت فولاد خوزستان موفق شد در همایش شرکت‌های نمایندگی خدمات بیمه‌ای شرکت بیمه البرز رتبه نخست کور در سال ۱۴۰۲ را از آن خود کند. به همین بهانه در گفتگویی با محمدرضا اقبالی مدیرعامل و نایب‌ رئیس هیات‌ مدیره این شرکت انجام گرفت که ضمن اطلاع از جزئیات این موفقیت از اقدامات و عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیشتر مطلع شویم.

فرآیند انتخاب شرکت به عنوان رتبه نخست در میان نمایندگی‌های بیمه البرز توضیح دهید؟

پیش از هر چیز باید عرض کنم، این موفقیت متعلق به خاناواده بزرگ فولاد خوزستان است. کارکنانی که در سخت‌ترین شرایط در سنگر تولید تلاش می‌کنند. شرکت بیمه البزر همه‌ساله در اردیبهشت ماه در همایشی نسبت به ارزیابی نمایندگان اقدام می‌کند. از جمله موادری که در این ارزیابی مورد توجه قرار می‌گیرد می‌توان به: میزان فروش بیمه‌ای، میزان رضایت بیمه‌شدگان، تعداد شکایات رسیده به امور مشتریان، ضریب خسارت، فروش خدمات بیمه‌ای و ... اشاره کرد. خوشبختانه شرکت آتیه فراگیر فولاد خوزستان موفق شد در میان دیگر نمایندگی‌ها با اختلاف بسیار رتبه نخست را کسب کند.

برای اطلاع بیشتر از فعالیت‌های شرکت بیمه آتیه فراگیر در سال ۱۴۰۲ مختصری توضیح دهید؟

اگر بخواهم به تفکیک کنم در مورد صدور بیمه شخص ثالث خودرو یازده هزار و ۷۰ مورد، بیمه بدنه چهار هزار و ۴۷۲ مورد، بیمه آتش‌سوزی مسکونی (رایگان) پانزده هزار و ۵۴۲ مورد، بیمه آتش‌سوزی غیر مسکونی (انبار، تجهیزات، کارگاه) ۱۰۶ مورد، مسئولیت مدنی ۱۶۱ مورد، باربری ۲۶ مورد، ماشین‌الات ۲۸ مورد، بیمه تکمیلی درمان (به صورت تجمیعی) ۵۳ مورد، عمر ۲۰ مورد و حوادث گروهی ۲۱ مورد. در مورد بیمه تکمیلی درمان باید گفت که ۵ مورد انجام شد شامل چهل و هشت هزار تن از کارکنان و خانواده‌ی تحت تکفل است. از ۸۹۱ در دو بخش بررسی هزینه‌های پارکلینیکی سرپایی نزدیک به ۶۰۰ هزار سند رسیدگی شد. این تعداد سند معادل یک میلیارد و پانصد و سه هزار و هشتصد میلیون ریال است که به کارکنان پرداخت شد. در بخش بیمارستانی چهارهزار سند با هزینه‌ای بالغ بر سیصد و بیست و هفت میلیارد ریال را شامل می‌شود. در سال گذشته بیش از شصت هزار فقره با مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه البرز مراجعه کردند و از خدمات با پرداخت فرانشیز استفاده کردند. مجموع هزینه‌ی انجام شد رقمی در حدود سیصد میلیارد ریال بود. اگر بخواهیم فقط بخش حوزه بیمه تکمیلی را در نظر بگیریم. از مجموع پانصد و هشتادو سه هزار ۷۷۱ سند مورد رسیدگی مبلغ بالغ بر دویست میلیلرد تومان هزینه‌های پزشکی کارکنان پرداخت شد.

آیا در مورد بیمه تکمیلی درمان، حوادث، عمر، که به صورت اختصاصی کارکنان است، حق بیمه‌ی دیگری از کارکنان کسر می‌شود؟

خیر- حق بیمه به صورت کامل از حوزه بیمه تکمیلی درمان از سوی شرکت فولاد خوزستان پرداخت می‌شود. البته این مهم با موافقت مدیرعامل و اعضای هیات‌ مدیره صورت گرفته است. یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیرعامل بحث بهداشت و درمان است و شخصا پیگیر هستند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات که به درخواست مکرر کارکنان انجام شد، منعقد شدن قرارداد خدمات بیمه با مرکز درمانی خانواده دویست‌ دستگاه و کیان‌پارس است، در این مورد توضیح دهید؟

با توجه به اینکه برخی از مراکز درمانی از تعرفه‌های مصوب در سطح شهر تبعیت نمی‌کنند و از طرفی برخی مدیران مجموعه‌های درمانی به دنبال سودجویی بیشتر هستند، پیشنهاد کردیم همکاران در وزه‌های درمانی ترجیحا به مراکز درمان خانوده فولاد خوزستان مراجعه کنند. این اقدام با حمایت همه‌جانبه تقوی معاون منابع انسانی و همراهی دکتر توکل‌فر رئیس واحد بهداشت و درمان شرکت فولاد خوزستان، دکتر محمودی به منوظر ارائه خدمات مطلوب‌تر و بدون پرداخت وجه و صرفا دریافت فرانشیز انجام گرفت. این اقدام کمک شایانی به بهبود فرآیند درمانی کارکنان قراردادی، شرکت‌های تابعه و پیمانکاران مستمر و خانواده‌هایشان کرد.

خدماتی همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، پزشک عمومی، بینایی‌سنجی، روان‌شناسی، داروخانه، شنوایی‌سنجی، داندان‌پزشکی و فیزوتراپی شامل خدمات بهداشت درمان است.

در حوزه بیمه پروژه جدید به منظور رفاه کارکنان اجرا شده است، لطفا توضیح دهید؟

شرکت بیمه البرز در چند سال اخیر طرح‌های مختلفی ارائه نمود. دو طرح شوکا و شلر از سوی بیمه البرز پیشنهاد شده است که به صورت نقدی است و در باجه‌های ارائه نمی‌شود. به دنبال ان هستیم که مجوز تقسیط این دو بیمه را کسب کنیم. در بیمه حوادث شلر که یک بیمه‌نامه میان‌رشته‌ای به شمار می‌آید و از ترکیب رشته‌های حوادث فردی، عمر و سرمایه‌گذاری است، طیف گسترده‌ای از پوشش‌های بیمه‌ای را برای مشتریان در نظر می‌گیرد. پوشش فوت ناشی از حادثه تا سقف ده میلیارد ریال پرداخت نقدی به همراه پرداخت مستمری ماهانه به مدت پنجاه سال تا سقف یکصد میلیون ریال بخشی از این بیمه را شامل می‌شود. این بیمه مواردی دیگر یعنی: پوشش تقص عضو و از کارافتادگی دائم و کلی، پوشش نقص عضو و یا ازکارافتادگی دائم و جزئی، پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه و پوشش غرامت روزانه در صورت بستری بیمارستانی ناشی از حادثه را نیز شامل می‌شود. یکی از برنامه‌های دیگر طرح شوکا بیمه عمر است. این طرح به بیمه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و بدون نیاز به ضامن وام بگیرند و از مزایای پوشش‌های مختلف بیمه‌نامه بهره‌مند شوند. این بیمه‌نامه امکاناتی مثل سرمایه‌گذاری، بازنشستگی کوتاه‌مدت، مستمری ماهانه، دریافت وام (بدون نیاز به ضامن و سپرده اولیه) و بازپرداخت اقساطی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند. بیمه‌گذاران طرح شوکا می‌توانند بسته به نیاز خود، وام‌های ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیونی بگیرند. 

منبع: فولاد خوزستان

عناوین برگزیده