تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۴۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری کیان:

محدود کردن دامنه نوسان، درست‌ترین راه برای حمایت از حقوق سهامداران بود

محدود کردن دامنه نوسان، درست‌ترین راه برای حمایت از حقوق سهامداران بود
‌می‌متالز - امیر وفایی، مدیرعامل کارگزاری کیان، اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش می‌متالز، «امیر وفایی» با اشاره به اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد گفت: در شرایط فعلی، درست‌ترین راه برای حمایت از حقوق سهامداران، تثبیت دامنه نوسان بود.

او ضمن مخالف با ایده تعطیلی بورس در شرایط فعلی، اضافه کرد: با توجه به حوادث و تنش‌های سیاسی، سازمان بورس در مورد تثبیت دامنه نوسان تصمیم درستی گرفت.

وفایی با تاکید بر این‌که روند معاملات در بازار نباید متوقف شود، افزود: واقعیت این است که هرچند با دامنه نوسان یک درصدی روند معاملات کند می‌شود، اما نسبت به گزینه‌های دیگر، گزینه بهتری است، زیرا مثلا گزینه تعطیلی بورس گرفتاری‌های خاص خود را دارد. در نتیجه در شرایط فعلی تعطیل نکردن بازار اقدام درستی بود.

مدیرعامل کارگزاری کیان توضیح داد: با توجه به ریسک‌های سیاسی موجود و هیجانات قابل توجه در بازارها، تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد تصمیمی درست و منطقی بود، چون این اقدام از بروز هیجان جلوگیری می‌کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده