تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۲۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کسب درآمد ۱۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومانی پارسان از محل سود سهام؛

"پارسان" روند ارزش بازار خود را صعودی کرد

‌می‌متالز - شرکت در انتهای مردادماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۴۳۷ درصدی به مبلغ ۱۷۶ هزار میلیارد تومان دست‌یافت.

به گزارش می‌متالز، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برابر با ۱۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان شناسایی کرد و عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش شرکت‌های بورسی با ۱۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان به دست آمد.

بیشترین ارزش بازار ارائه‌شده"پارسان" در مردادماه متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۳۸ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با ۳۷ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.


در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پارسان" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به سایر شرکت‌ها و «پتروشیمی پارس» با ۴ هزار و ۸۶ میلیارد تومان بود که تغییری را نسبت به ماه گذشته نداشت و ارزش بازار آن نیز بالغ‌بر ۱۹ میلیارد تومان شناسایی شد، همچنین بیشترین ارزش بازار این شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به شرکت «پتروشیمی پردیس» با ۸۰ هزار میلیارد تومان بود.

"پارسان" با سرمایه ثبت‌شده ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمد ۱۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان داشت، شرکت در انتهای مردادماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۱۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۱۴۳۷ درصدی به مبلغ ۱۷۶ هزار میلیارد تومان دست‌ یافت و این در صورتی است که ارزش بازار این شرکت سرمایه‌گذاری در مقایسه با ماه گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان افزایش را به همراه داشت.

همان‌طور که گفته شد شرکت پارسان در مردادماه توانسته در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز سرمایه‌گذاری انجام دهد که بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذاری برابر با ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان بود، عمده بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به شرکت «پتروشیمی کیان» و سایر شرکت‌ها بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده