تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۲۱۹۴
سرویس خبر : انرژی

سود میلیاردی پالایشگاه گاز فجر جم با مدیریت پسماند

سود میلیاردی پالایشگاه گاز فجر جم با مدیریت پسماند
‌می‌متالز - سرپرست محیط‌ زیست شرکت پالایش گاز فجر جم از سود و صرفه ۶۰ میلیارد ریالی این شرکت به‌دنبال مدیریت اصولی و استاندارد پسماند خبر داد.

به گزارش می‌متالز به‌ نقل از شرکت ملی گاز ایران، «سیدحسن فخرپور» گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۸ با احیای ۲۰۰ تن کربن، افزون بر کاهش تولید پسماند، ۶۰ میلیارد ریال سود و صرفه به دست آورده است.

وی افزود: در تازه‌ترین اقدام نیز بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده به‌منظور احیای دوباره، ۲۸ تن کربن مستعمل بارگیری شده و در اختیار پیمانکار ذی‌صلاح قرار گرفته است.

سرپرست محیط‌ زیست شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: بارگیری کربن‌اکتیو‌های مستعمل یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که هر بخش صنعتی باید به‌منظور توجه به محیط‌ زیست به آن اهتمام جدی داشته باشد.

فخرپور شرکت پالایش گاز فجر جم را یکی از شرکت‌های برتر در حوزه محیط‌زیستی دانست و بیان کرد: این شرکت اکنون در شاخص «سرانه اکسید‌های نیتروژن منتشره پالایشگاه‌ها به خوراک ورودی» جزو رتبه‌های نخست میان دیگر شرکت‌های پالایشی گاز است.

شرکت پالایش گاز فجر جم هرساله با اهتمام واحد محیط‌ زیست و مدیریت مهندسی، همچنین با هدف کاهش تولید پسماند، اقدام به بارگیری و ارسال کربن‌اکتیو‌های مستعمل واحد شیرین‌سازی و بازیابی و بازگشت دوباره به چرخه شیرین‌سازی گاز می‌کند.

منبع: شانا

عناوین برگزیده