تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۱
کد خبر: ۳۵۲۱۷۸
سرویس خبر : انرژی

۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود

۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در کشور ساخته می‌شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز کشور در بخش خانگی و ۳۵ درصد نیز در بخش تجاری و صنعتی مصرف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در برنامه رادیو اقتصاد گفت: از ابتدای تاریخ صنعت نفت تا شب تحریم بانک مرکزی، شرکت ملی نفت و گاز، توان تولید و پالایش و توزیع ۴۰۰ میلیون متر مکعب بوده است ولی امروز توان ما به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در کشور ساخته می‌شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز کشور در بخش خانگی و ۳۵ درصد نیز در بخش تجازی و صنعتی و... مصرف می‌شود. جالب این است که همه این بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، دولتی و غیردولتی و صنعتی و... مصرف غیر بهینه دارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اضافه کرد:اوج مصرف گاز در فصل سرد سال بخصوص زمستان‌ها بیشتر شامل مصرف تجاری و خانگی است صنایع و نیروگاه‌ها و خانواده‌ها به دلایل متعدد به سراغ اصلاح رویه مصرف نمی‌روند. به دلیل اینکه هزینه‌ها در بهینه‌سازی در حوزه مصرف بالا است مردم و نیروگاه‌ها و صنایع به سراغ بهترین گزینه یعنی مصرف بیشتر گاز ارزان می‌روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده