تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۲۱۹۶
سرویس خبر : انرژی
با تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران

جرثقیل مجتمع دریایی ابوذر پس از ۱۵ سال عملیاتی شد

جرثقیل مجتمع دریایی ابوذر پس از ۱۵ سال عملیاتی شد
‌می‌متالز - جرثقیل ۴۰ تنی (HYDRALIFT) سکوی A۹ که ۱۵ سال از سرویس خارج بود با تلاش کارکنان مجتمع نفت و گاز دریایی ابوذر، تعمیر و عملیاتی شد.

به گزارش می‌متالز به‌ نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، «مسعود شاکری» جانشین رئیس مجتمع نفت و گاز دریایی ابوذر، گفت: با اعلام برنامه ستاد شرکت مبنی بر آغاز پروژه‌های جدید حفاری و تعمیر چاه‌های سکوی A ۹ مجتمع دریایی ابوذر و ضرورت استقرار دکل حفاری خلیج‌ فارس روی این سکو به‌منظور صیانت از تولید، خارج از سرویس بودن این جرثقیل در ۱۵ سال گذشته به‌عنوان یکی از چالش‌ها و موانع اجرای پروژه مطرح شد.

وی افزود: پس از چند نشست فشرده با حضور رؤسای مجتمع و کارشناسان تعمیرات و پیگیری‌های مدیریت منطقه عملیاتی خارک، تصمیم بر تعمیرات اساسی و راه‌اندازی دوباره جرثقیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پیش از جابه‌جایی و استقرار دکل گرفته شد.

جانشین رئیس مجتمع نفت و گاز دریایی ابوذر درباره اهمیت این تجهیز در عملیات حفاری بیان کرد: عملیاتی‌شدن این تجهیز ضمن سرعت‌بخشیدن به برنامه تعمیر چاه‌های موجود و حفاری چاه‌های تازه و درنتیجه حفظ و نگهداشت تولید، از پرداخت خسارت‌های سنگین تأخیر در کار دکل حفاری جلوگیری می‌کند.

شاکری بیان کرد: بر همین اساس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کار شبانه‌روزی مطالعات و شرح کار پروژه (شامل استعلام و اعلام نیاز خرید قطعات مختلف دستگاه از طریق سامانه ستاد، تعمیر و تعویض قطعات معیوب و ...) با رعایت همه الزام‌ها و استاندارد‌ها تهیه و سرانجام با تکیه بر توان شرکت‌های توانمند داخلی و همکاری مثال‌زدنی واحد‌های مجتمع اعم از بهره‌برداری، ایمنی، خدمات اجتماعی، خدمات چاه‌ها، عملیات دریایی، درمانگاه به‌ویژه کارشناسان و مهندسان تعمیرات مجتمع در شرایط سخت جوی، رطوبت و گرمای شدید هوا و خرابی دریا در مدت‌زمان ۶ ماه تعمیرات اساسی به پایان رسید و تجهیز در سرویس قرار گرفت.

جرثقیل (HYDRALIFT) ساخت کشور نروژ و قیمت آن در بازار حدود یک‌میلیون دلار است که تعمیر و بازسازی آن صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در بر داشته است.

منبع: شانا

عناوین برگزیده