تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۴۸۲۹
سرویس خبر : انرژی
گزارش گروه گسترش نفت و گاز پارسیان از عملکرد شهریورماه؛

پتروشیمی پردیس پرچم‌دار ارزش بازار "پارسان" / مسیر صعودی ارزش بازار پارسان در ۳ ماه پایان سال مالی

پتروشیمی پردیس پرچم‌دار ارزش بازار
‌می‌متالز - گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های پذیرفته‌شده در بورس و خارج از بورس را برابر با ۱۰ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان اعلام کرد که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش پذیرفته‌شده در بورس با ۸ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رقم خورده است.

به گزارش می‌متالز، میزان ارزش بازاری که پارسان در شهریورماه از شناسایی کرد برابر با ۱۸۲ هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش بازار "پارسان" متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۴۳ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» با ۳۹ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی پردیس پرچمدار ارزش بازار
در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پارسان" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به شرکت «پتروشیمی پارس» با ۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن نیز برابر با ۲۰ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان شناسایی‌شده، همچنین بیشترین ارزش بازار این بخش به «پتروشیمی پردیس» با ۸۰ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان اختصاص‌یافته است.

"پارسان" با سرمایه ثبت‌شده ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمد ۱۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومانی را کسب کرده است. شرکت در انتهای شهریورماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۸ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشت که با رشد ۲،۱۱۶ درصدی به مبلغ ۱۸۲ هزار میلیارد تومان دست‌یافته که در مقایسه با ماه گذشته نزدیک به ۴ درصد افزایش را به همراه داشت.

پتروشیمی پردیس پرچمدار ارزش بازار
همان‌طور که گفته شد شرکت پارسان در شهریورماه توانسته در بخش خارج از بورس سرمایه‌گذاری کند که بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذاری برابر با ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان بود، عمده بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به شرکت «پتروشیمی کیان» با ۸۷۰ میلیارد تومان بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده