تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۰۱۰۵
سرویس خبر : محیط زیست

پزشکان، سکان‌داران سلامت کشور هستند

پزشکان، سکان‌داران سلامت کشور هستند
‌می‌متالز - بیمارستان شهید مطهری در سال ۱۳۶۸ احداث شد و اقدامات تکمیلی در جهت بهینه سازی و ارتقاء خدمات آن با شتاب و سرمایه گذاری‌های نوین در طی سالیان مختلف صورت گرفته و هم اکنون این بیمارستان از جمله بهترین مراکز درمانی کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز پزشکان بسیاری در تخصص‌های قلب و عروق، ارتوپدی، زنان و زایمان، چشم پزشکی و ... در بیمارستان شهید مطهری حضور دارند. ضمن تبریک روز پزشک حضور کلیه جهادگران عرصه سلامت کشور و همچنین پزشکان بیمارستان شهید مطهری، با تنی چند از این عزیزان گفتگو نمودیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین فلاحی متخصص ارتوپدی در خصوص اهمیت و نقش پزشکان در جامعه گفت: پزشک به عنوان سرگروه حوزه سلامت و درمان، نقش کلیدی در جامعه دارد و البته زحمات تیم همراه پزشک وی مانند پرستاران و سایر جهادگران عرصه سلامت را نیز نباید نادیده گرفت.

وی افزود: پیشگیری از بیماری ها، همواره برای پزشکان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و این قشر تلاشگر همیشه برای سلامتی بیماران خدمت‌گزار هستند لذا شایسته است به دغدغه‌های این جهادگران عرصه سلامت بیشتر توجه شود، زیرا درمان بیماری علاوه بر مشکلات جسمی و مالی برای بیمار، استرس مضاعفی را به پزشک که با جان و سلامت افراد مواجه است، وارد می‌کند.

افسانه روان بخش متخصص مغر و اعصاب نیز ضمن تبریک روز پزشک در ادامه اظهار داشت: پزشکان، سکان داران سلامت کشور هستند و همواره الگوی شاخص از خودگذشتگی و ایثار قلمداد می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت کار در محیط صنعتی ذوب آهن اصفهان، رعایت دقیق نکات ایمنی نیاز است همواره سرلوحه کلیه فعالیت‌ها قرار بگیرد، زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است.

قاسم مقاره دهکردی متخصص جراحی عمومی نیز بیان داشت: روز پزشک روز سیستم پزشکی کشور است که برای سلامت جامعه در تلاش هستند و این روز فقط مختص پزشکان نیست. روز و بزرگداشت ابن سینا روز پزشک نامیده شده، پس امید است ما پزشکان راه ابن سینایی داشته باشیم و همانند ایشان هم عالم به کار و هم، حکیم به حکمت باشیم. بزرگترین دغدغه من آرامش بخشیدن به بیماران است نه فقط درمان آنها.

وی خاطر نشان کرد: سلامت روحی و جسمی افراد، تاثیر انکار ناپذیری روی سایر ابعاد جامعه نظیر فرهنگ و اقتصاد دارد از این رو باید کل سیستم پزشکی و درمان کشور در ارتقاء سطح سلامت جامعه بکوشند تا جامعه‌ای سلامت و موفق داشته باشیم.

تعداد بازدید : 4

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده