تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۰۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایری:

سازمان امور مالیاتی پای کار اجرای قوانین مسکن نبوده است

سازمان امور مالیاتی پای کار اجرای قوانین مسکن نبوده است
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ضرب الاجلی برای عرضه ۵۰۰ هزار واحد خالی به مالکان آنها داده شده که امیدواریم مسئولان پس از مدت تعیین شده در صورت عدم عرضه واحدها، نسبت به اخذ مالیات از آنها اقدام کرده و در این موارد هیچ اغماضی صورت نگیرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری با اشاره به ضرب الاجل وزارت راه و شهرسازی برای عرضه واحد‌های خالی شناسایی شده گفت: مجلس در راستای جلوگیری از احتکار مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند که متاسفانه در سال‌های اخیر آن طور که مد نظر قانوگذار بوده اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: ضرب الاجلی برای عرضه ۵۰۰ هزار واحد خالی به مالکان آنها داده شده که امیدواریم مسوولان پس از مدت تعیین شده در صورت عدم عرضه واحدها، نسبت به اخذ مالیات از آنها اقدام کرده و در این موارد هیچ اغماضی صورت نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده مسکن در این بخش، عدم اهتمام مسوولان وزارت اقتصاد و دارایی در اجرای دقیق و به موقع قوانین است، اظهار کرد: مالیات بر خانه‌های خالی و قانون جهش تولید مسکن دو قانون بسیار مهمی است که اگر بند‌های مربوط به وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی به درستی و دقیق اجرایی می‌شد، تاکنون شاهد بهبود وضعیت عرضه و تقاضا و آغاز روند نزولی قیمت مسکن بودیم. به عنوان مثال در قانون جهش تولید مسکن حکمی برای جریمه بانک‌هایی که تسهیلات مسکن را پرداخت نمی‌کنند، پیش‌بینی شده، اما متاسفانه تاکنون اهتمامی برای این امر وجود نداشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: مردم گلایه‌مند هستند که چرا بانک‌ها در جریان لاتاری خودرو، به متقاضیان وام قرض‌الحسنه می‌دهند، اما برای پرداخت تسهیلات مسکن نبود اعتبارات بانکی را به عنوان دلیل اصلی عدم اعطای وام مورد نیاز مردم نظیر ساخت مسکن و یا حتی وام ازدواج اعلام کرده و از انجام تکالیف قانونی طفره می‌روند. ما نسبت به این موضوع انتقاد جدی داریم و از وزیر جدید اقتصاد می‌خواهیم به موضوع تسهیلات بانکی ورود کرده و امیداریم وی و تیم اقتصادی دولت در این موارد با حساسیت برخورد کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده