تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۰۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین تغییرات بهای اونس

آخرین تغییرات بهای اونس
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه (۲۶ اگوست) افزایش یافت و رشد سود نسبت به جلسه گذشته را افزایش داد، زیرا اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، انتظارات از کاهش نرخ بهره در ماه آینده را تقویت کرد.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵۱۶ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵۵۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در حدود ۸ ماه گذشته بود و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله نیز کاهش یافت.

روز جمعه، پاول از کاهش سیاست‌ها حمایت کرد و گفت زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو در بحبوحه خطرات فزاینده بازار کار، نرخ بهره را کاهش دهد، حتی در شرایطی که تورم به هدف دو درصدی بانک مرکزی آمریکا رسیده است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران با احتمال ۶۴ درصد کاهش ۲۵ واحدی و حدود ۳۶ درصد احتمال کاهش بیشتر ۵۰ واحدی در کاهش قیمت فدرال رزرو برای ماه آینده قیمت‌گذاری کرده‌اند.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۲۰ درصد کاهش یافت و به ۸۵۶.۱۲ تن رسید.

افزایش قیمت طلا در هفته گذشته جذابیت شمش را در مراکز اصلی آسیایی فروکش کرد و دلالان تخفیف‌های بیشتری را به خریداران ارائه کردند. نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۹.۹۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ثابت در ۹۶۲.۶۵ دلار بود و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۴۳ دلار رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده